Мені потрібно знати все про:
Депозитарні установи
Торгівлю цінними паперами

Календар подій

ПАРД&АФП звернулись до НКЦПФР з проханням надати офіційні роз’яснення з питань здійснення фінансового моніторингу

З 2004 року ПАРД реалізує проект Фінансовий моніторинг. В рамках реалізації проекту спеціалісти ПАРД готують та надають пропозиції до нормативно-правових актів в сфері фінансового моніторингу на фондовому ринку до НКЦПФР та Держфінмоніторингу України.
 
В рамках проекту фахівці ПАРД працювали над розробкою Методичних рекомендацій з питань фінансового моніторингу для учасників фондового ринку. Також, Асоціація розробила для депозитарних установ та торговців цінними паперами Примірні правила проведення фінансовго моніторингу.


ПАРД&АФП листом від 12.02.2015 року звернулись до НКЦПФР з проханням розглянути можливість підготовки та надання НКЦПФР роз’яснення та/або методичних рекомендацій з найбільш актуальних питань застосування професійними учасниками фондового ринку норм Закону України від 14.10.2014 року №1702-VII «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (далі – Закон) у період до затвердження НКЦПФР підзаконного нормативно-правового акта. ПАРД&АФП висловили свою готовність до спільної роботи щодо підготовки вищевказаного документу.

Відповідні повноваження НКЦПФР щодо надання методологічної, методичної та іншої допомоги суб'єктам первинного фінансового моніторингу (у тому числі надання роз’яснень з питань застосування законодавства щодо фінансового моніторингу) як суб’єкта державного фінансового моніторингу закріплені у статті 14 Закону. 

 

Окрім того, ПАРД&АФП подали запит щодо надання письмових роз’яснень НКЦПФР щодо найбільш актуальних та поширених питань застосування норм Закону, які було сформовано Асоціаціями за результатом семінару ПАРД&АФП 05.02.2015 року з питань фінансового моніторингу.


Асоціаціями також подані пропозиції до проекту Рішення НКЦПФР «Про затвердження Положення про здійснення фінансового моніторингу професійними учасниками ринку цінних паперів».

Серед пропозицій ПАРД&АФП, серед іншого:

- збільшення строку приведення СПФМ своїх внутрішніх документів у відповідність до норм Положення;

- встановлення норми про те, що не є обов’язковою при повторній ідентифікації, оновленні інформації верифікація клієнтів, з якими у СПФМ ділові відносини були встановлені до набрання чинності новим Положення;

- встановлення норми про те, що набрання чинності новим Законом та Положення не вимагає від СПФМ негайного здійснення дій щодо оновлення інформації про клієнтів, повторної ідентифікації. Оновлення інформації про клієнта з урахуванням нового законодавства може здійснюватись поступово, при зверненні клієнта для проведення фінансової операції або плановому (з урахуванням рівня ризику) оновленні інформації;

- встановлення норми щодо можливості продовження НКЦПФР за зверненням СПФМ строку, протягом якого відповідальний працівник повинен пройти навчання у разі наявності на це об’єктивних причин (хвороби, відсутності кваліфікаційних курсів тощо);

- уточнення документів на підставі яких може з’ясовуватись інформація про кінцевого бенефіціарного власника (контролера). Зокрема, на підставі інформації, без підтверджуючих документів, яка надана самим клієнтом (наприклад, в опитувальнику або листом);

- скасування обов’язку складання анкет для всіх клієнтів СПФМ;

- встановлення норм про відсутність обов’язку проводити верифікацію особи, яка є стороною договору і підлягає згідно Закону ідентифікації, але з якою у СПФМ відсутні ділові відносини;

- уточнення норм щодо того, які саме дії СПФМ вважаються відмовою від обслуговування (у тому числі шляхом розірвання ділових відносин) у випадках, визначених Законом. Необхідність уточнення даних норм обумовлена специфікою роботи депозитарної установи (неможливість розірвати договір, якщо на рахунку є цінні папери), торговця (коли розрахунки за договором проводяться через торговця цінними паперами);

- уточнення випадків, у яких особа, яка є стороною договору, підлягає ідентифікації, верифікації (щодо скорочення переліку таких випадків);

- за проведення норми про не обов’язковість проведення депозитарною установою фінансового моніторингу депозитарної операції, підставою для проведення якої є правочин, укладений за участю торговця цінними паперами;

- уточнення випадків фінансового моніторингу операцій за ознакою «здійснення операцій з векселями»;

- встановлення норми про відсутність обов’язку торговця цінними паперами перевіряти порядок проведення розрахунків за правочинами щодо цінних паперів (готівковий, безготівковий тощо) у випадку, коли розрахунки за правочином здійснюються сторонами самостійно (без участі торговця);

- надання визначення поняття «пов’язана особа».

 

Пропозиції ПАРД&АФП до проекту Положення будуть розглянуті на спільній робочій групі із представниками НКЦПФР 19.02.2015 року.

Поділитись: