Мені потрібно знати все про:
Депозитарні установи
Торгівлю цінними паперами

Календар подій

Комітет НКЦПФР розглянув зміни до доопрацьованого законопроекту про фінмоніторинг

З 2004 року ПАРД реалізує проект Фінансовий моніторинг. В рамках реалізації проекту спеціалісти ПАРД готують та надають пропозиції до нормативно-правових актів в сфері фінансового моніторингу на фондовому ринку до НКЦПФР та Держфінмоніторингу України.
 
В рамках проекту фахівці ПАРД працювали над розробкою Методичних рекомендацій з питань фінансового моніторингу для учасників фондового ринку. Також, Асоціація розробила для депозитарних установ та торговців цінними паперами Примірні правила проведення фінансовго моніторингу.


14 лютого представники ПАРД взяли участь у Комітеті НКЦПФР з питань стратегії розвитку та економічного аналізу фондового ринку на якому було розглянуто, зокрема, доопрацьований проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо уточнення їх окремих положень з питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів (№ 4960-д).

 

У законопроекті № 4960-д передбачені зміни стосовно збільшення суми фінансової операції, що підлягатиме обов’язковому фінансовому моніторингу, а також визначення ознак, яким має відповідати фінансова операція для здійснення обов’язкового фінансового моніторингу.

Відповідно до змін, передбачених проектом № 4960-д, фінансова операція підлягатиме обов’язковому фінансовому моніторингу у разі, якщо сума, на яку вона здійснюється, дорівнює чи перевищує 250 000 гривень (для суб’єктів господарювання, які проводять лотереї або проводять та надають можливість доступу до азартних ігор у казино, будь-яких інших азартних ігор, у тому числі електронне (віртуальне) казино, - 60 000 гривень) або дорівнює чи перевищує суму в іноземній валюті, банківських металах, інших активах, еквівалентну 250 000 гривень (для суб’єктів господарювання, які проводять лотереї або проводять та надають можливість доступу до азартних ігор у казино, будь-яких інших азартних ігор, у тому числі електронне (віртуальне) казино, - 60 000 гривень), та має одну або більше таких ознак:

1) зарахування або переказ коштів, надання або отримання кредиту (позики), здійснення інших фінансових операцій у разі, якщо хоча б одна із сторін - учасників фінансової операції має відповідну реєстрацію, місце проживання чи місцезнаходження в державі (на території), що не виконує чи неналежним чином виконує рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, що провадять діяльність у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення (в тому числі дипломатичне представництво, посольство, консульство такої іноземної держави), або однією із сторін - учасників фінансової операції є особа, яка має рахунок у банку, зареєстрованому у зазначеній державі (території). Перелік таких держав (територій) визначається відповідно до порядку, встановленого Кабінетом Міністрів України, на основі висновків міжнародних, міжурядових організацій, діяльність яких спрямована на протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму чи фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, і підлягає оприлюдненню;

2) фінансові операції з готівкою (внесення, переказ, отримання коштів);

3) фінансові операції суб`єктів господарювання із перерахування коштів за кордон;

4) фінансові операції клієнтів, які є національними, іноземними публічними діячами, діячами, що виконують політичні функції в міжнародних організаціях, їх близькими особами та пов'язаними з ними особами;

5) одержання (сплата, переказ) страхового чи перестрахового платежу (страхового чи перестрахового внеску, страхової чи перестрахової премії), крім сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;

6) проведення страхової чи перестрахової виплати або виплати страхового чи перестрахового відшкодування або виплати викупної суми, крім зарахування чи списання коштів на/з рахунки (рахунків) державних позабюджетних фондів;

7) здійснення фінансових операцій з векселями, ордерними цінними паперами.

 

Також, проектом № 4960-д передбачено, що СПФМ можуть не здійснювати вивчення клієнтів - ініціаторів (платників) та одержувачів (отримувачів) переказу, що здійснюється без відкриття рахунку на суму, що дорівнює чи перевищує 25 000 гривень, або суму, еквівалентну зазначеній, в тому числі в іноземній валюті, банківських металах, одиницях вартості, але є меншою за суму 250 000 грн.

 

Учасниками Комітету було обговорено та прийняте рішення про надання пропозицій до проекту № 4960-д, а саме додати до ознак фінансової операції, що підлягатиме обов’язковому фінансовому моніторингу - фінансові операції осіб, щодо яких встановлено високий ризик. А також, надати пропозицію щодовизначення вживаного у проекті № 4960-д терміну «застережні заходи». 

Поділитись: