Мені потрібно знати все про:
Депозитарні установи
Торгівлю цінними паперами

Календар подій

Комісія внесла зміни до Порядку видачі ліцензій

У цьому розділі до Вашої уваги пропонуються розроблені ПАРД методичні матеріали з питань ліцензування депозитарної діяльності.

Проекти внутрішніх документів погоджені НКЦПФР та можуть використовуватись професійними учасниками при розробці власних внутрішніх документів. Звертаємо увагу, що документи, розроблені ПАРД, не мають обов’язкового та/або рекомендаційного характеру.

У разі наявності у Вас питань щодо порядку оформлення та/або подання документів до НКЦПФР щодо питань ліцензування депозитарної діяльності, а також питань подання звітності згідно ліцензійних умов провадження професійної діяльності Ви можете отримати усні та письмові консультації фахівців ПАРД.

У зв’язку з опублікуванням в Офіційному віснику України №70 від 08.09.2017 року набрало чинності рішення НКЦПФР від 14.07.2017 № 522 «Про внесення змін до рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 14 травня 2013 року № 817».

Рішенням вносяться такі основні зміни до Порядку та умов видачі ліцензій:

1) керівником професійного учасника можна буде призначити лише особу, яка має трирічний стаж роботи на фондовому ринку, в тому числі не менше одного року на керівній посаді.

При цьому до керівних посадових осіб відноситимуться голова та члени колегіального виконавчого органу, їх заступники, особа, що здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу, керівник та заступник керівника структурного підрозділу (крім структурного підрозділу, що проводить внутрішній аудит (контроль)) професійного учасника фондового ринку та/або СРО та/або об’єднання професійних учасників фондового ринку та /або керівна посадова особа Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку та/або Комісії.

2) не тільки власники, але й керівник, відповідатиме своєю діловою репутацією, якщо його попередня діяльність призвела до анулювання ліцензії.

Відповідні зміни внесено до критеріїв ділової репутації юридичних осіб – заявників. Відтепер, у разі відсутності у структурі власності юридичної особи контролера (50%+) та/або кінцевого бенефіціарного власника (25%+) визнаватись не бездоганною буде ділова репутація керівника (при колегіальному виконавчому – голови та членів виконавчого орану), якщо вони виконували свої функції станом на будь-яку дату протягом одного року, що передує таким подіям:

  • прийняття рішень про банкрутство (примусову ліквідацію) фінансової установи;
  • призначення тимчасового керівника (тимчасової адміністрації);
  • застосування санкції у вигляді анулювання (відкликання) відповідної ліцензії на ринку фінансових послуг (крім анулювання ліцензії у зв'язку з нездійсненням ліцензіатом певного виду діяльності на ринку фінансових послуг), що не була скасована у встановленому законодавством порядку.

Важливо відмітити, що вимоги до ділової репутації стосуватимуться і банків.

3) змінився перелік документів, що подаються разом з заявою про видачу ліцензії, у тому числі «скорочений» пакет документів, який подається при розширенні діяльності. Крім того, при бажанні отримати професійним учасником додаткові ліцензії, що передбачає підвищення вимог до статутного капіталу, такий ліцензіат повинен мати власні кошти у розмірі різниці між мінімально необхідним статутним капіталом для такого виду діяльності та нормативним розміром регулятивного капіталу для наявних ліцензій.

4) вимоги щодо фінансово стану власників заявника стосуватимуться лише прямих та кінцевих власників, а до опосередкованих власників не застосовуватимуться. При цьому до власних коштів не можуть бути віднесені кошти, які підлягають поверненню (кредити, позики), а фінансовий стан власників з істотною участю повинен забезпечувати можливість особи в майбутньому надавати в разі потреби додаткову фінансову підтримку заявнику.

Для заявника, який отримує ліцензію на провадження професійної діяльності на фондовому ринку, його прямих власників та кінцевих власників, що є юридичними особами, розмір власних коштів, початкових власних коштів, регулятивного капіталу розраховуватиметься аудитором.

5) набуття власниками істотної участі ліцензіата без погодження НКЦПФР (якщо таке погодження вимагалось на дату набуття) буде підставою для визнання структури власності ліцензіата непрозорою, що є порушенням ліцензійних вимог;

6) у разі анулювання ліцензії торговець зможе подати заяву на видачу нової ліцензії не раніше ніж через 2 роки (зараз через 1 рік).

 

Окремо слід зазначити, що цими змінами виключається зобов’язання ліцензіата дублювати в електронній формі документи, подані до НКЦПФР в паперовій формі, через систему моніторингу (особистий кабінет ліцензіата) на веб-сайті НКЦПФР. На заміну поточній системі, яка так і не була введена в промислову експлуатацію, в майбутньому Комісія має намір запропонувати іншу систему електронного документообігу. Тому на даному етапі Комісія підтримала пропозицію Асоціації відмовитись від зобов’язання ліцензіатів користуватись непрацюючою системою.

 

Змін зазнають також форми додатків до Порядку, зокрема, анкети ділової репутації. Довідки 7 та 8 заповнюватимуться щодо фізичної особи власника з істотною участю у заявника  (ліцензіата), який має пряме володіння у статутному капіталі заявника (ліцензіата) та всіх осіб, через яких здійснюватиметься (здійснюється) опосередкований контроль щодо заявника.

Повністю змінилась форма довідки про структуру власності (додаток 9).

З метою приведення у відповідність до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання печаток юридичними особами та фізичними особами – підприємцями» від 23.03.2017 року № 1982-VIII по тексту Порядку та в усіх додатках до Порядку виключені слова, що стосуються використання печатки.    

 

ПАРД підготувала порівняльну таблицю змін, з якою можна ознайомитись за посиланням.  

Поділитись: