На засіданні Комісії від 02.07.2016 року було затверджено для оприлюднення доопрацьований проект рішення НКЦПФР «Про затвердження Змін до Положення щодо пруденційних нормативів професійної діяльності на фондовому ринку та вимог до системи управління ризиками».
08.07.2016 року на офіційному веб-сайті НКЦПФР було опубліковано Інформацію про результати розгляду зауважень та пропозицій, наданих до проекту Змін до Положення щодо пруденційних нормативів професійної діяльності на фондовому ринку та вимог до системи управління ризиками, що одержані протягом строку його оприлюднення (до 17.06.2016 включно).
З порівняльною таблицею наданих Асоціацією пропозицій з відповідним обґрунтуванням до цього проекту можна ознайомитись за посиланням.
Пропозиції ПАРД враховані лише частково. Так, Комісією враховано за суттю пропозицію ПАРД щодо врахування при розрахунку регулятивного капіталу факту розподілу прибутку у звітному році (формування резервів, виплата дивідендів). Враховано частково пропозицію Асоціації щодо збільшення нормативу коефіцієнту фінансового левериджу. Також враховано деякі редакційні правки.
На жаль, не враховано пропозицію ПАРД залишити чинний підхід до визначення нормативу мінімального розміру регулятивного капіталу без врахування наявності ліцензії депозитарної установи. Тобто для торговців цінними паперами, що мають, наприклад, лише дилерську та брокерську ліцензії, але при цьому провадять також діяльність депозитарної установи, норматив регулятивного капіталу визначатиметься виходячи з вимог до мінімального розміру статутного капіталу депозитарної установи - 7 млн. грн.
При цьому також не враховано пропозицію Асоціації відтермінувати відміну «знижки» у розмірі 25% щодо нормативів мінімального розміру регулятивного капіталу для торговців цінними паперами, що діють з початку 2016 року. Натомість Комісія наполягає на встановленні нормативу на рівні 100% від мінімального розміру статутного капіталу з 01.01.2017 року.
Також Комісія наполягає на поверненні нормативу мінімального розміру власних коштів для депозитарних установ, що не поєднують свою діяльність з діяльністю з торгівлі цінними паперами.
Слід також звернути увагу, що Комісією не враховано пропозицію ПАРД щодо уникнення подвійного застосування «фільтрів» при розрахунку регулятивного капіталу у випадку, коли мова іде про фінансові інвестиції у фінансові установи. Регулятор вважає, що у складі регулятивного капіталу можна враховувати лише ті фінансові інвестиції у статутний капітал фінансових установ, а також в інвестиційні сертифікати ПІФ, що включені до біржового списку хоча б однієї з фондових бірж, та якщо така інвестиція не перевищує 10% від статутного капіталу об’єкту інвестиції (а для інвестиційних сертифікатів – 10% від загальної номінальної вартості зареєстрованого випуску).
Асоціація рекомендує враховувати надану інформацію при плануванні професійної діяльності.