26 липня представник ПАРД взяв участь у засіданнях Комітету НКЦПФР з питань стратегії розвитку та економічного аналізу фондового ринку та з питань методології регулювання професійної діяльності на фондовому ринку.
Комітет схвалив концепцію проекту Закону України щодо створення компенсаційних механізмів захисту інтересів інвесторів.
Концепція проекту Закону передбачає створення схеми компенсації інвесторам - фізичним особам, які уклали договори про управління цінними паперами з торговцями цінними паперами, у випадку неспроможності цих торговців виконати свої зобов’язання перед інвесторами.
Проект закону передбачає внесення змін до Законів України «Про цінні папери та фондовий ринок», «Про страхування», «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», а також окремо до Податкового кодексу, які б стимулювали інвестиції шляхом укладання та виконання договорів про управління цінними паперами. На засіданні Комітету представником ПАРД були внесені пропозиції щодо необхідності також змін і до Закону «Про депозитарну систему України». Такі зміни повинні визначити особливий статус управителя рахунком у цінних паперах клієнтів – фізичних осіб.
Схема компенсації, полягає у наступному: торговці ЦП, що отримали ліцензію на право провадження діяльності з управління ЦП, зобов’язані утворити товариство взаємного страхування на підставі статті 14 Закону України «Про страхування» та стати його членами, якщо вони не підписали зі страховою компанією договір страхування випадку неспроможності виконати таким торговцем свої зобов’язання перед інвесторами.
Відповідно до Директиви 97/9/ЄС «Про схеми компенсації інвесторам», у законі мають бути такі норми:
інвестор повинен бути проінформований про порядок компенсаційних виплат;
період, протягом якого інвестори можуть подавати свої вимоги повинен бути не меншим, ніж п’ять місяців з дати виникнення права на компенсацію;
рівень компенсації відповідно до Директиви 97/9/ЄС (мінімальній розмір компенсації на рівні 90% від 20 000 євро кожному інвестору, тобто 210 000 грн.)
Схвалені та будуть винесені на розгляд НКЦПФР у наступний вівторок низка проектів рішень Комісії щодо реалізації норм Закону «Про депозитарну систему України»:
«Про затвердження Вимог до депозитарного договору між депозитарною установою і Центральним депозитарієм цінних паперів»
«Про затвердження Вимог до договору про обслуговування випусків цінних паперів між емітентом і Центральним депозитарієм»
«Про затвердження Вимог до договору про кореспондентські відносини»
«Про затвердження Вимог до договору про обслуговування рахунка в цінних паперах»
«Про затвердження Положення про глобальний сертифікат та тимчасовий глобальний сертифікат»
«Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 13.09.2006 № 806»
«Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 15.05.2007 № 956»
«Про особливості провадження діяльності Національного банку України як учасника депозитарної системи України»
«Про затвердження змін до рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 26.03.2013 № 430 «Про затвердження Порядку передачі цінних паперів на депозитарне обслуговування до Центрального депозитарію цінних паперів»
«Про затвердження змін до рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 18.04.2013 729 «Про затвердження Порядку передачі інформації, що міститься у системі реєстру власників іменних цінних паперів, до системи депозитарного обліку»
Схвалено проект рішення «Про затвердження Порядку делегування повноважень саморегулівним організаціям професійних учасників фондового ринку».
Порядок регламентує процедурні питання делегування повноважень СРО і визначає, що делегування повноважень Комісії СРО здійснюється за такими етапами:
1. Прийняття Радою СРО рішення про звернення до Комісії із запитом про можливість делегування одного з повноважень Комісії, визначених Законом;
2. Подання СРО до Комісії запиту про можливість делегування одного з повноважень Комісії разом із обґрунтуванням необхідності такого делегування;
3. Прийняття Комісією рішення про можливість делегування повноваження СРО;
4. Утворення на базі Комісії робочої групи з представників Комісії та СРО.
5. Формування робочою групою вимог до порядку виконання повноваження Комісії та вимог до ресурсної бази, необхідної для виконання повноваження Комісії.
6. Схвалення проекту порядку виконання делегованого повноваження та вимог до ресурсної бази радою СРО та затвердження їх Комісією.
7. Затвердження Загальними зборами СРО порядку виконання делегованого повноваження Комісії та формування ресурсної бази відповідно до встановлених вимог.
8. Подання на погодження до Комісії порядку виконання делегованого повноваження та повідомлення про наявність сформованої ресурсної бази.
9. Погодження Комісією порядку виконання делегованого повноваження та перевірка Комісією відповідності ресурсної бази СРО, необхідної для виконання визначеного повноваження Комісії, вимогам Комісії, встановленим окремим рішенням Комісії, що має індивідуальний характер (далі – рішення індивідуального характеру).
10. Надання СРО висновку Комісії про відповідність ресурсної бази, необхідної для виконання визначеного повноваження Комісії, вимогам Комісії, встановленим рішенням індивідуального характеру.
11. Подання СРО заяви про делегування визначеного повноваження.
12. Прийняття Комісією рішення про делегування визначеного повноваження.
13. Державна реєстрація рішення Комісії в Міністерстві юстиції України.
Повноваження Комісії визначені Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів» (ст. 8).