У Верховній раді України зареєстровано законопроект про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо протидії тіньовому відпливу капіталу з України через нерезидентів, що мають офшорний статус) за № 3125 від 27.08.2013. Проектом Закону пропонується запровадити збір з операцій з нерезидентами, що мають офшорний статус.
Перелік офшорних зон встановлюється Кабінетом міністрів на підставі визначених ПКУ критеріїв. До критеріїв віднесення держави (території) до офшорної зони пропонується віднести відповідність хоча б одній з таких ознак:
нульовий рівень оподаткування;
обмежений доступ до податкової інформації;
наявність особливих режимів або пільг для нерезидентів.
Податковим кодексом пропонується встановити, що для цілей оподаткування всі нерезиденти, зареєстровані на території Республіки Кіпр, відносяться до таких, що мають офшорний статус.
При визначені оподатковуваного прибутку законопроектом пропонується не враховувати у повному обсязі витрати, понесені у зв’язку з придбанням у нерезидента, що має офшорний статус, послуг (робіт) з консалтингу, маркетингу, реклами, а також консультаційних, інженерних, юридичних (у тому числі адвокатських), бухгалтерських, агентських, брокерських, комісійних, довірчих, аудиторських, актуарних послуг, послуг з розроблення, постачання та тестування програмного забезпечення, з оброблення даних та надання консультацій з питань інформатизації, надання інформації та інших послуг у сфері інформатизації, у тому числі з використанням комп'ютерних систем.
Крім того, пропонується знизити граничний розмір віднесення до складу витрат вартості товарів (робіт, послуг) та будь-яких інших платежів на користь або через таких нерезидентів з 85 до 50 відсотків.
Платниками нового збору визначаються суб'єкти господарювання (крім бюджетних установ), які здійснюють оплату товарів (робіт, послуг) або здійснюють інші платежі на користь (на рахунок) нерезидентів, що мають офшорний статус, чи здійснюють розрахунки через таких нерезидентів або через їх банківські рахунки (у тому числі на рахунки нерезидента, що ведуться в національній валюті), незалежно від того, чи здійснюється така оплата (в грошовій або іншій формі) безпосередньо або через інших резидентів або нерезидентів.
Об'єктом оподаткування збором є сума платежу, яка сплачується на користь (на рахунок) нерезидента, що має офшорний статус.
Ставка збору становить 15 відсотків від суми платежу, яка сплачується на користь (на рахунок) нерезидента, що має офшорний статус.
Банки та інші фінансові установи прийматимуть платіжні документи на перерахування коштів лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього збору до бюджету.
З порівняльною таблицею змін можна ознайомитись за посиланням.