Мені потрібно знати все про:
Депозитарні установи
Торгівлю цінними паперами

Календар подій

18.11.2013 набрало чинності нове Положення про сертифікацію фахівців з питань фондового ринку

18.11.2013 року набрало чинності рішення НКЦПФР 13.08.2013 року № 1464 «Про затвердження Положення про сертифікацію фахівців з питань фондового ринку».

 

Це Положення встановлює порядок проведення НКЦПФР сертифікації осіб, що здійснюють дії, пов’язані з безпосереднім провадженням професійної діяльності на фондовому ринку.

Сертифікат видається на підставі наказу Голови Комісії та є чинним на всій території України.

Дата початку дії сертифіката є датою видачі наказу Голови Комісії, крім випадку, коли заявник на дату видачі наказу Голови Комісії має чинний сертифікат з цього самого виду діяльності. У цьому випадку дата початку дії сертифіката є датою, наступною за датою закінчення чинного сертифіката.

Особа вважається сертифікованою з дати початку дії сертифіката.

Сертифікат видається на строк дії кваліфікаційного посвідчення. Дата закінчення дії сертифіката є останнім днем дії кваліфікаційного посвідчення.

Дата початку та дата закінчення дії сертифіката зазначаються на бланку сертифіката.

Сертифікації підлягають такі особи:

керівник юридичної особи;

заступник керівника юридичної особи, який згідно з розподілом обов'язків відповідно до внутрішніх документів юридичної особи відповідає за здійснення юридичною особою професійної діяльності на фондовому ринку (у разі наявності такого заступника);

керівник відповідного структурного підрозділу юридичної особи, який здійснює операції щодо цінних паперів (у разі наявності такого підрозділу);

фахівці, які здійснюють дії, пов’язані з безпосереднім провадженням професійної діяльності на фондовому ринку.

У разі наявності в юридичної особи, що здійснює професійну діяльність на фондовому ринку, філії, представництва, відділення та інших відокремлених підрозділів сертифікації також підлягають:

керівник відокремленого підрозділу;

заступник керівника відокремленого підрозділу, який згідно з розподілом обов’язків відповідно до внутрішніх документів відокремленого підрозділу відповідає за здійснення підрозділом професійної діяльності на фондовому ринку (у разі наявності такого заступника);

керівник відповідного структурного підрозділу цього відокремленого підрозділу, який здійснює операції щодо цінних паперів (у разі наявності такого структурного підрозділу);

фахівці, які здійснюють дії, пов’язані з безпосереднім провадженням професійної діяльності на фондовому ринку.

Для сертифікації заявник повинен відповідати таким вимогам:

1) мати кваліфікаційне посвідчення фахівця з відповідного виду діяльності, яке видається у порядку, встановленому Положенням про порядок навчання та атестації фахівців з питань фондового ринку, затвердженим наказом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 24 вересня 1996 року № 215;

2) не бути за вироком суду позбавленим права посідати певні посади та займатися певною діяльністю;

3) не мати судимість не погашену, не зняту в установленому законодавством порядку, у тому числі за корисливі злочини і за злочини у сфері господарської діяльності;

4) мати бездоганну ділову репутацію.

Документи на сертифікацію подаються у картонному швидкозшивачі особисто до відповідного уповноваженого структурного підрозділу центрального апарату Комісії, до повноважень якого належить питання сертифікації (далі - уповноважений підрозділ), через уповноважену особу або направляються поштою. На швидкозшивачі має бути зазначена така інформація: прізвище, ім’я, по батькові; місце реєстрації, адреса для листування та контактний телефон заявника.

У разі надання документів поштою або через уповноважену особу заявника підпис заявника на документах має бути засвідчений юридичною особою - роботодавцем, що має ліцензію Комісії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку, або нотаріально.

Для отримання сертифіката фізична особа подає до Комісії такі документи:

1) заяву-анкету за встановленою формою згідно з додатком 2 до цього Положення;

2) копію кваліфікаційного посвідчення фахівця з відповідного виду діяльності, засвідчену власним підписом заявника, яке видається у порядку, встановленому Комісією;

3) копію документа про освіту, засвідчену власним підписом заявника;

4) копії першої та другої сторінок паспорта (для осіб без громадянства - копію документа, що його замінює). Копії документів засвідчуються власним підписом заявника на кожному розвороті документів;

5) копію трудової книжки (у разі наявності) особи за останні три роки (або витяг з трудової книжки) та документи, що підтверджують трудові відносини у разі сумісництва (в професійному учаснику фондового ринку), засвідчені в установленому законодавством порядку. Якщо особа не має місця роботи, копії документів засвідчуються власним підписом заявника на кожному розвороті документів;

6) копію документа про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків, засвідчену власним підписом заявника (фізичні особи, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідні податкові органи і мають відмітку у паспорті, зазначають серію, номер і дату видачі паспорта);

7) згоду на обробку персональних даних згідно з додатком 3 до цього Положення;

8) анкету про ділову репутацію згідно з додатком 4 до цього Положення;

9) роздруковану форму заяви, яка заповнюється на сайті Комісії (http://cert.nssmc.gov.ua/) за встановленим форматом згідно з додатком 5 до цього Положення, засвідчену власним підписом заявника;

10) копію платіжного документа про перерахування плати за видачу сертифіката особі, що здійснює дії, пов’язані з безпосереднім провадженням професійної діяльності на фондовому ринку, засвідчену в установленому законодавством порядку;

11) фотокартку розміром 3 х 4 см або 4 х 6 см.

Усі документи, які подаються для сертифікації, повинні бути засвідчені в установленому цим Положенням порядку.

Заявник відповідає за достовірність інформації, яка міститься в документах, наданих до Комісії для отримання сертифіката.

Підставою для прийняття рішення про відмову у видачі сертифіката можуть бути:

1) невідповідність поданих документів вимогам цього Положення;

2) недостовірність та/або неповнота інформації в документах, поданих особою для проходження сертифікації;

3) невідповідність заявника вимогам, установленим пунктом 1 розділу II цього Положення;

4) звільнення з роботи відповідно до пунктів 2, 3, 8 частини першої статті 40 та пунктів 1, 2 частини першої статті 41 Кодексу законів про працю України, якщо робота була пов'язана з діяльністю на ринку цінних паперів;

5) анулювання сертифіката на підставі підпунктів 2 - 12 пункту 1 розділу V цього Положення, якщо з дати його анулювання пройшло менше року;

6) робота протягом попередніх трьох років керівником ліцензіата, якому анульована ліцензія за правопорушення на ринку цінних паперів.

Рішення про відмову у видачі сертифіката оформлюється наказом Голови Комісії.

Про відмову у видачі сертифіката Комісія повідомляє особу письмово із зазначенням підстав для відмови протягом 10 робочих днів з дня оформлення відповідного наказу Голови Комісії. У цьому випадку подані документи заявнику не повертаються.

У разі змін у відомостях стосовно трудової діяльності фізична особа, яка має сертифікат, якщо вона входить до переліку сертифікованих осіб ліцензіата, що безпосередньо здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, повинна:

протягом п’яти робочих днів з дня виникнення таких змін заповнити інформацію на сайті (http://cert.nssmc.gov.ua/) згідно з додатком 6 до цього Положення;

протягом 20 робочих днів надати до Комісії особисто, або через уповноважену особу, або поштою інформацію про прийняття чи звільнення з роботи.

У разі прийняття на роботу сертифікована особа надає до Комісії таку інформацію:

якщо особа прийнята на основне місце роботи до професійного учасника фондового ринку - засвідчені в установленому порядку копії першої сторінки трудової книжки та сторінок з останніми записами (які засвідчують попереднє та останнє основне місце роботи);

якщо особа прийнята на роботу за сумісництвом до професійного учасника фондового ринку - засвідчені в установленому порядку копію наказу, копії першої сторінки трудової книжки та сторінок з останніми записами (які засвідчують попереднє та останнє основне місце роботи).

У разі звільнення з роботи сертифікована особа надає до Комісії таку інформацію:

якщо особа працювала за основним місцем роботи у професійному учаснику фондового ринку - засвідчені в установленому порядку копії першої сторінки трудової книжки та сторінок з останніми записами (які засвідчують прийняття і звільнення з основного місця роботи);

якщо особа працювала за сумісництвом у професійному учаснику фондового ринку - засвідчену в установленому порядку копію наказу про звільнення з роботи.

Сертифікована особа відповідає за достовірність інформації, яка міститься в документах, що стосуються інформації про зміни у відомостях стосовно трудової діяльності.

 

Одночасно з набранням чинності Положенням втратили чинність:

- рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 29 липня 1998 року № 93 «Про затвердження Положення про сертифікацію осіб, що здійснюють професійну діяльність з цінними паперами в Україні», зареєстроване в Міністерстві юстиції України 06 жовтня 1998 року за № 631/3071;

- рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 5 січня 1999 року № 1 «Про визначення переліку керівних посадових осіб, які підлягають сертифікації для здійснення їхніми юридичними особами професійної діяльності на ринку цінних паперів», зареєстроване в Міністерстві юстиції України 19 січня 1999 року за № 25/3318;

- рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 2 березня 2001 року № 50 «Про затвердження Інструкції про порядок приймання, розгляду та зберігання документів, поданих для отримання сертифікатів особами, що здійснюють професійну діяльність з цінними паперами в Україні», зареєстроване в Міністерстві юстиції України 21 березня 2001 року за № 256/5447.

Поділитись: