Інвестиціям в український бізнес – бути. У цьому запевнили представників вітчизняних компаній на III щорічній конференції PCG «Гроші для бізнесу, бізнес для грошей», яка відбулася 20 листопада, у БЦ «Парус». Організатором конференції виступив інвестиційний холдинг Pro Capital Group у партнерстві із НКЦПФР.
«Найактуальнішим питанням для малого та середнього бізнесу України є залучення інвестицій для розвитку. Та за стремлінням залучити інвестиції одноразово, бізнес, якому це вдається, недбало ставиться до захисту прав інвесторів, чим закриває дорогу до іноземного капіталу і собі і усім іншим представникам бізнес сфери. Шлях, яким ми рухаємося – це дорога із двостороннім рухом. І чим раніше ми це зрозуміємо, тим раніше зможемо виправити те, що відштовхує іноземних інвесторів від нас. Ми зібралися, щоб поговорити про практичні стратегії, які допоможуть кожному конкретному бізнесмену залучити капітал – іноземний чи внутрішній – у свій бізнес та побудувати такі відносини із інвестором, щоб він хотів і далі залишатися на ринку», - від початку задав курс дискусії Дмитро Олійник, керуючий партнер Pro Capital Group.
Про те як залучити бізнес вже зараз, не чекаючи глобальних реформ, підписання угод чи інших дій від державних органів, на які малій та середній бізнес не може безпосередньо вплинути, розповіли експерти міжнародного рівня, які супроводжують угоди по залученню інвестицій, а також – представники фондових бірж, а також компаній, які уже мають досвід взаємодії з інвесторами та власне інвестори.
Останні розповіли про те скільки і на яких умовах вони готові інвестувати в Україну та що потрібно зробити українському підприємцю для того, щоб знайти свій шлях до інвестора.
Олена Волошина, керівник діяльності IFC в Україні розповіла, що Міжнародна фінансова корпорація у цьому році інвестувала рекордну суму в економіку України та готова вкладати сюди ще більше.
«Проте, зважаючи на нестабільність законодавчого поля, яке реформується, але не так швидко як хотілося б, країні потрібно подумати про ті гроші, які лежать «під матрацами» у населення. Якщо на українському фондовому ринку будуть нормальні і зрозумілі правила гри, ці гроші підуть на біржу та у банки – і країна отримає необхідні інвестиції», - запевнила Олена Волошина.
Представники фондового ринку – директор АРІФРУ Юрій Бойко та голова правління «Української біржі» Олег Ткаченко – підтвердили, що рухаються у цьому напрямку. І навіть більше – Олег Ткаченко анонсував створення нових можливостей для використання таких фінансових інструментів як державні валютні облігації, які раніше не були доступні приватним інвесторам, а представник регулятора Юрій Бойко – про нову програму фінансової грамотності АРІФРУ, яка допоможе усім учасникам ринку дізнатися про вже доступні їм фінансові інструменти та їх вигоди.
Учасники IR-сесії конференції PCG – представники провідних українських компаній ДТЕК, «Мрія», «Мілкіленд» та міжнародні експерти – говорили про важливість побудови «правильних» взаємовідносин із інвестором, а саме - результати таких відносин у цифрах.
«Згідно з результатами недавніх досліджень інвестори готові вкладати на 60% більше в компанію із хорошим корпоративних управлінням», - розповіла Анастасія Синельникова, провідний юрисконсульт ДТЕК.
Про побудову ефективних взаємовідносин – правда уже інвестора із владою – говорили експерти останньої, правової сесії конференції PCG.
Представники відомих українських та міжнародних юридичних компаній поділилися своїми стратегіями захисту прав і бізнесу, і іноземних інвесторів в Україні, які перевірені на реальних кейсах.
«Складові дієвої «захисної» стратегії інвестора в Україні : пошук сильного локального партнера, який розуміється на місцевих бізнес-реаліях; краще витратьте кілька тисяч на необхідні професійні консультації на початковому етапі, щоб не втратити набагато більше потім; використовуйте різні варіанти фінансування – у тому числі, за участю фінансових істанов та стратегічних інвесторів, а також застосовуйте механізми впливу на правотворчу та правозахистну діяльність через Американську Торгову Палату та Європейську Бізнес Асоціацію». – рекомендував учасникам конференції PCG Сергій Онищенко, міжнародний партнер Chadbourne & Parke LLP.
«Мене часто питають як можна виграти суд в Україні без корупційних механізмів. Моя відповідь – зробіть процес якомога публічнішим. З мого досвіду, якщо процес всесторонньо висвітлений у ЗМІ, то корупція одразу кудись зникає», - завершила розмову цікавою ремаркою Олександра Павленко, адвокат, партнер правової групи «Павленко і Побережнюк».
Після насиченого актуальної бізнес-інформацією дня гостей конференції чекали приємні сюрпризи від партнерів конференції. Представники компанії British Airways та авіаагенції Airlife провели розіграш двох квитків бізнес-класу Київ-Лондон-Київ, а компанія Les Montres Suisses розіграла подарунковий сертифікат від бутіка брендових ювелірних прикрас та швейцарських годинників Chopin.
Більше інформації - http://pcg-conference.com.ua
Учасниками конференції були: кондитерська фабрика «Лагода», Черкаський завод автохімії, Райффайзен Банк Аваль, Український аграрний холдинг, «Діамантбанк», INVO Group, «Молочний Альянс», «Фуршет», ПУМБ, «Фокстрот», Universal Bank, «Бенграф», «Е.Р.С.Т.Е», «Август-Кий», «Рітейл Груп» (ТМ «Велика Кишеня»), Aginsky Consulting Group, Інвестиційно-трастовий банк, Baker Tilly, PriceWaterhouseCoopers, група компаній «Мілкіленд», агрохолдинг «Мрія», інвестиційна консалтингова компанія Carnegie Orr Limited, постачальник корпоративних комунікацій EQS Group, ING Bank Україна, юридична компанія OMP, агрохолдинг VITAGRO, група компаній Agrofusion, інвестиційна компанія Virtech Investments, юридична компанія Moris Group, адвокатське об'єднання «АКТІО», холдинг IBcontacts, компанія Fruitlife, агрокорпорація «Степова», консалтингова агенція CONCEPT GROUP, банк CREDIT AGRICOLE, компанія «Агросвіт», VAB банк, компанія «Альба Україна», інвестиційна компанія New Russia Growth, компанія Progress Holding, компанія Inner Value, медична мережа «Добробут», фінансова компанія Vasant Connect Limited, юридична фірма Avellum Partners, «Птахофабрика АВІС», компанія «Мостобуд», компанія «Електромаш», Akvareli Development Holding, група компаній «Агроліга» та інші.
Партнери конференції: компанія Baker Tilly, компанія Les Montres Suisses, авіаагеція AirLife, компанія British Airways, Національний проект розвитку підприємництва «Бізнес-Ідея», компанія ITB.
Медіапартнери конференції: генеральний діловий партнер газета «Капітал» , генеральний інформаційний партнер «ЛігаБізнесІнформ», ексклюзивний телевізійний партнер телеканал «Бізнес», генеральний телевізійний партнер «Перший діловий» телеканал, генеральний новинний партнер «Інтерфакс-Україна», спеціальний телевізійний партнер телеканал БТБ, інформаційний бізнес -партнер CEO Club Ukraine, медіапартнер Професійна асоціація реєстраторів і депозитаріїв (ПАРД), медіапартнер Fixygen, медіапартнер «Власна справа», діловий партнер «Компаньйон», діловий партнер «Контракти.ua», медіапартнер «Деловая столица», медіапартнер «Власть денег», медіапартнер асоціація «Фондове партнерство», медіапартнер Prostobiz, інтернет-партнер «Мінфін», інтернет-партнер Finobzor, медіапартнер УАІБ, MBA-партнер МІМ-Київ, портал iLearney.