Мені потрібно знати все про:
Депозитарні установи
Торгівлю цінними паперами

Календар подій

Нагадуємо про необхідність приведення депозитарними установами діяльності у відповідність до законодавства

 

Шановні члени ПАРД!

 

Нагадуємо, що відповідно до пунктів 3, 7 рішення НКЦПФР від 14.05.2013 року № 817, яким затверджено Порядок та умови видачі ліцензії на провадження окремих видів професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів), переоформлення ліцензії, видачі дубліката та копії ліцензії (далі – Порядок та умови), необхідним є приведення депозитарними установами своєї діяльності у відповідність до законодавства, а саме:

 

1. Пунктом 1 глави 4, пунктом 1 глави 5, пунктом 1 глави 6 розділу ІІІ Порядку та умов передбачено, що ліцензію на провадження депозитарної діяльності, а саме – депозитарної діяльності депозитарної установи, діяльності із зберігання активів інститутів спільного інвестування, діяльності із зберігання активів пенсійних фондів можуть отримати особи, установчі документи яких передбачають здійснення відповідного виду депозитарної діяльності.

Установчі документи заявника (рішення про створення, якщо заявник створений і діє на підставі модельного статуту), подані для отримання ліцензії, повинні враховувати особливості, визначені Законом України "Про депозитарну систему України" щодо формування статутного капіталу.

Якщо заявник створений і діє на підставі модельного статуту, рішення про його створення, яке підписується усіма засновниками, повинно містити відомості про вид товариства, його найменування, місцезнаходження, предмет і цілі діяльності, склад засновників та учасників, розмір статутного капіталу, розмір часток кожного з учасників, порядок внесення ними вкладів, а також інформацію про провадження діяльності на основі модельного статуту.

Згідно абзацу 3 пункту 7 Рішення НКЦПФР від 14.05.2013 року № 817 вказані норми в частині вимог до установчих документів набирають чинності з 30 квітня 2014 року.

 

Таким чином, професійні учасники, які не вносили вказаних змін до статуту при отриманні ліцензії на здійснення депозитарної діяльності згідно Закону України «Про депозитарну систему України», повинні внести відповідні зміни до 30.04.2014 року.

 

Звертаємо Вашу увагу, що згідно пункту 7 розділу VI Закону України «Про депозитарну систему України» державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи, які до дня опублікування цього Закону мали ліцензії на провадження депозитарної діяльності за її окремими видами, та видача таким юридичним особам нових ліцензій у зв'язку з прийняттям цього Закону здійснюється безоплатно.

 

2. Пунктом 3 Рішення НКЦПФР від 14.05.2013 року № 817 передбачено, що з 01 квітня 2014 року посадові особи та фахівці, визначені Порядком та умовами, заявника, що має намір здійснювати зберігання активів інститутів спільного інвестування та/або зберігання активів пенсійних фондів, повинні мати сертифікати за спеціалізацією "Управління активами".

 

            Відповідно до пунктів 5, 6 глави 4 розділу ІІІ Порядку та умов для заявника (крім банку) при отриманні ліцензій на провадження депозитарної діяльності депозитарної установи та діяльності із зберігання активів інститутів спільного інвестування кваліфікаційні вимоги такі: не менше чотирьох сертифікованих фахівців (у тому числі керівні посадові особи) та по три сертифікованих фахівців (у тому числі керівна посадова особа) - для відокремленого підрозділу, який провадить цей вид діяльності.

 

При цьому в підрозділі, якому надані повноваження щодо здійснення діяльності із зберігання активів інститутів спільного інвестування, два спеціалісти, а саме: керівна посадова особа та фахівець - повинні мати сертифікат на провадження депозитарної діяльності та сертифікат на провадження діяльності з управління активами.

 

Для банку при отриманні ліцензій на провадження депозитарної діяльності депозитарної установи та діяльності із зберігання активів інститутів спільного інвестування та/або діяльності із зберігання активів пенсійних фондів кваліфікаційні вимоги такі: не менше п'яти сертифікованих фахівців (у тому числі керівні посадові особи) та по три сертифіковані фахівці (у тому числі керівна посадова особа) - для відокремленого структурного підрозділу, який провадить цей вид діяльності. При цьому в підрозділах, яким надані повноваження щодо здійснення діяльності із зберігання активів інститутів спільного інвестування та діяльності із зберігання активів пенсійних фондів, два спеціалісти, а саме: керівна посадова особа та фахівець - повинні мати сертифікат на провадження депозитарної діяльності та сертифікат на провадження діяльності з управління активами.

 

Таким чином, починаючи з 01.04.2014 року керівник підрозділу, якому надані повноваження щодо здійснення діяльності із зберігання активів інститутів спільного інвестування та/або діяльності із зберігання активів пенсійних фондів, та фахівець у такому підрозділі повинні мати сертифікат на провадження депозитарної діяльності та сертифікат на провадження діяльності з управління активами.

Поділитись: