У зв’язку зі зміною Уряду всі раніше подані від Кабінету Міністрів України законопроекти відкликані та повернені на доопрацювання, зокрема і проекти законів України, які розроблялись НКЦПФР.
13 березня на сайті НКЦПФР був оприлюднений як «доопрацьований» проект закону «, хоча їх текст не змінився.
Торговий комітет ПАРД не підтримує концептуальні положення законопроекту, оскільки вони не відповідають Директивам ЄС, принципам IOSCO та ст. 41 Конституції України.
У проекті Закону не враховані останні зміни до законодавства ЄС, яке набуло чинності з 1 липня 2012 року (Директива 2010/73/ЄС). Зокрема, в результаті цих змін зазнало змін також і визначення кваліфікованого інвестора у Директиві 2003/71/ЄС щодо проспекту, який підлягає оприлюдненню при публічній пропозиції цінних паперів та їх допуску до торгів, (Директива ЄС щодо проспекту емісії цінних паперів) та приведено це визначення у відповідність до визначень «професійного інвестора» та «прийнятного контрагента» у Директиві ЄС 2004/39 щодо ринків фінансових інструментів. У результаті цих змін було виключено вимоги про необхідність реєстрації кваліфікованих інвесторів відповідним компетентним органом країни (регулятором ринку цінних паперів) та про ведення реєстру кваліфікованих інвесторів.
Норма про встановлення Комісією критеріїв ризикованості цінних паперів суперечить Принципам IOSCO, що рекомендують надавати інвесторам інформацію про ризики, щоб не держава, а інвестори могли вирішити, чи є прийнятним для них ризик даної інвестиції.
Вимога щодо обмеження перепродажу цінних паперів, емісія яких здійсненна шляхом приватного розміщення виключно серед кваліфікованих інвесторів, несумісна як із практикою ЄС, так і з практикою США. Залежно від цінних паперів та емітента, ця вимога може мати і негативний вплив на торгівлю цінними паперами в Україні, поглиблюючи фрагментацію та неліквідність ринку.
Законопроект містить норму, яка визначає, що «протягом 18 місяців з моменту втрати статусу кваліфікованого інвестора (набуття права власності на такі цінні папери) зобов’язаний набути статусу кваліфікованого інвестора або продати такі цінні папери кваліфікованому інвестору». Відповідно статті 41 до Конституції України примусове відчуження об'єктів права приватної власності може бути застосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідності, на підставі і в порядку, встановлених законом, та за умови попереднього і повного відшкодування їх вартості. Примусове відчуження таких об'єктів з наступним повним відшкодуванням їх вартості допускається лише в умовах воєнного чи надзвичайного стану. Зазначена вимога, яка пропонована редакцією проекту Закону, фактично може не мати можливостей бути реалізованою через відсутність інших кваліфікованих інвесторів, які б бажали придбати такі цінні папери. Також зазначена вимога може призводити до збитків особи, яка втратила статус кваліфікованого інвестора, й навіть призводити до його банкрутства.
ПАРД звернеться до НКЦПФР та Держпідприємництва з пропозицією відкласти підготовку цього законопроекту.