Шановні депозитарні установи!
Звертаємо Вашу увагу на необхідність приведення своїх внутрішніх документів у відповідність до:
- Закону України «Про інститути спільного інвестування» (далі – Закон про ІСІ) (набрав чинності 01.01.2014 року);
- Положення про діяльність депозитарних установ щодо зберігання активів інституційних інвесторів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 20.06.2013 року № 1106 (набрало чинності 25.02.2014 року);
- Положення про порядок забезпечення існування іменних цінних паперів у бездокументарній формі, затвердженого рішенням НКЦПФР від 22.01.2014 року № 47 (набрало чинності 18.03.2014 року).
Відповідно до пункту 4 розділу ІХ Закону про ІСІ компанії з управління активами, інститути спільного інвестування, зберігачі зобов'язані привести свою діяльність у відповідність із цим Законом протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом (тобто у термін до 01.01.2015 року).
У зв’язку з цим, депозитарним установам, що здійснюють діяльність із зберігання активів ІСІ, необхідно:
1. Внести зміни до внутрішнього положення про депозитарну діяльність депозитарної установи у частині порядку обслуговування активів ІСІ.
2. У випадку якщо Положення про внутрішній структурний підрозділ депозитарної установи містить перелік функцій, виконання яких покладено на структурний підрозділ, то необхідним є внесення змін до функцій структурного підрозділу депозитарної установи щодо обслуговування активів ІСІ.
3. Внести, за необхідності, зміни до посадових інструкцій співробітників, що безпосередньо здійснюють функції, пов’язані із обслуговуванням активів ІСІ.
Згідно Положення про провадження депозитарної діяльності, затвердженого рішенням НКЦПФР від 23.04.2013 року № 735, права на цінні папери, що становлять активи ІСІ з приватним розміщенням, у разі неукладення з депозитарною установою договору на обслуговування активів ІСІ можуть обліковуватися на підставі договору про обслуговування рахунку в цінних паперах, укладеного з корпоративним інвестиційним фондом або компанією з управління активами пайового інвестиційного фонду, у депозитарній установі, що не має ліцензії на провадження діяльності зі зберігання активів ІСІ.
У зв’язку з цим вважаємо за доцільне депозитарним установам, що не здійснюють діяльність із зберігання активів ІСІ, проте обслуговують або мають намір обслуговувати рахунки в цінних паперах ІСІ з приватним розміщенням, внести до внутрішнього положення про депозитарну діяльність депозитарної установи щодо врегулювання питання про порядок відкриття та особливості обслуговування рахунку в цінних паперах ІСІ.
Окрім того, необхідним є приведення внутрішнього положення про депозитарну діяльність депозитарної установи у відповідність до нового Положення про порядок забезпечення існування іменних цінних паперів у бездокументарній формі, затвердженого рішенням НКЦПФР від 22.01.2014 року № 47 (законодавством не встановлено строків приведення депозитарними установами своїх внутрішніх положень у відповідність до цього Положення).
ПАРД та АФП доопрацювали, розроблений Асоціацією, проект внутрішнього Положення про депозитарну діяльність депозитарної установи з урахуванням вказаних змін у законодавстві. Документ може бути використаний депозитарними установами при розробці власних змін до внутрішніх документів.
Зверніть увагу!
1. Нові редакції або зміни до внутрішнього Положення про депозитарну діяльність депозитарної установи подавати до НКЦПФР не потрібно.
Ліцензійними умовами провадження депозитарної діяльності (Рішення НКЦПФР від 21.05.2013 року № 862) передбачені вимоги щодо необхідності повідомлення Комісії про всі зміни даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку, за формами, встановленими нормативно-правовим актом Комісії, що регулює порядок та умови видачі ліцензії на провадження окремих видів професійної діяльності на фондовому ринку, переоформлення ліцензії, видачі дубліката та копії ліцензії.
При цьому п. 9 розд. ІV Ліцензійних умов здійснення депозитарної діяльності містить виключний перелік документів, які необхідно подати до Комісії при виникненні відповідних змін.
У вказаному переліку документів відсутні дані про зміни до внутрішніх документів професійного учасника, що додавались до заяви про видачу ліцензії.
Таким чином, професійний учасник не зобов’язаний подавати до відділу ліцензування Комісії згідно Ліцензійних умов інформацію про зміни до внутрішніх документів професійного учасника, що додавались до заяви про видачу ліцензії.
Разом з тим, дана інформація подається професійним учасником (крім банку) до Комісії до Реєстру фінансових установ, які надають фінансові послуги на ринку цінних паперів протягом 10 робочих днів з дати виникнення змін згідно рішення ДКЦПФР від 14.07.2004 року № 296.
2. У випадку зміни посадових обов’язків співробітників, що безпосередньо здійснюють функції, пов’язані із обслуговуванням активів ІСІ, необхідно протягом 20 робочих днів подати до НКЦПФР додаток 14 до Порядку та умов видачі ліцензії на провадження окремих видів професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів), переоформлення ліцензії, видачі дубліката та копії ліцензії, затвердженого рішенням НКЦПФР від 14.05.2013 року № 817 (в даному додатку відображаються посадові обов’язки).