06.05.2014 року НКЦПФР на своєму веб-сайті оприлюднила проект рішення «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо встановлення вимог до договорів між учасниками депозитарної системи України»
Проект передбачає внесення змін до:
Вимог до договору про обслуговування рахунку в цінних паперах, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 06 серпня 2013 року № 1412, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 02 вересня 2013 року за № 1502/24034;
Вимог до депозитарного договору між депозитарною установою і Центральним депозитарієм цінних паперів, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 06 серпня 2013 року № 1410, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 30 серпня 2013 року за № 1498/24030.
ПАРД та АФП приймали участь у розробці проекту змін до вищевказаних документів.
Зазначені зміни стосуються, зокрема:
1. Заміни вимоги щодо надання депозитарною установою/Центральним депозитарієм серед іншого інформації щодо керуючого рахунком у цінних паперах депонента відповідно Центральному депозитарію/Розрахунковому центру чи кліринговій установі на вимогу стосовно надання інформації щодо торговця цінними паперами, який діє в інтересах депонента, яка необхідна для здійснення розрахунків за правочинами щодо цінних паперів з дотриманням принципу «поставка цінних паперів проти оплати».
Зазначена зміна пропонується з огляду на те, що не завжди торговець цінними паперами, який діє в інтересах депонента при придбанні/продажу цінних паперів на фондовій біржі, є керуючим рахунком в цінних паперах. Окрім того, згідно Положення про провадження депозитарної діяльності, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23 квітня 2013 року № 735, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 червня 2013 року за № 1084/23616, наприклад, для корпоративного інвестиційного фонду керуючим рахунком в цінних паперах може бути тільки КУА. Рахунком в цінних паперах ПІФ також може розпоряджатися виключно КУА.
2. Уточнюються вимоги щодо виконання адміністративних операцій за рахунком у цінних паперах депонента, якщо депонент був взятий на облік Розрахунковим центром чи кліринговою установою.
Проектом передбачається, що депозитарна установа повинна виконувати визначені регламентом Центрального депозитарію адміністративні операції за рахунком у цінних паперах депонента, які можуть призвести до неможливості здійснення розрахунків у цінних паперах за результатами правочинів, якщо депонент був взятий на облік Розрахунковим центром чи кліринговою установою, тільки після отримання від Центрального депозитарію та депонента інформації про внесення до внутрішньої системи обліку Розрахункового центру чи клірингової установи відповідних змін щодо такого депонента.
Зазначена зміна пропонується у зв’язку з тим, що немає необхідності встановлювати обмеження по всім адміністративним операціям депонента.
3. Проектом передбачається встановлення обов’язку депонента надавати депозитарній установі разом із розпорядженням на проведення адміністративної операції, визначеної регламентом Центрального депозитарію як такої, що може призвести до неможливості здійснення розрахунків у цінних паперах за правочинами, якщо депонент був взятий на облік Розрахунковим центром чи кліринговою установою, інформацію про внесення до внутрішньої системи обліку Розрахункового центру чи клірингової установи відповідних змін щодо такого депонента.
У разі наявності у Вас пропозицій та зауважень до Проекту просимо надсилати їх за адресою [email protected] (контактна особа – Гончарук Наталія) у термін до 19 травня 2014 року (включно).