Мені потрібно знати все про:
Депозитарні установи
Торгівлю цінними паперами

Календар подій

Народні депутати пропонують механізми, здатні забезпечити стабільність банківської системи під час виникнення кризових ситуацій

У Верховній Раді зареєстрований за № 4938 і включений до порядку денного проект Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо упередження (мінімізації) негативного впливу на стабільність банківської системи. Авторами законопроекту є народні депутати – члени Комітету ВРУ з питань фінансів та банківської діяльності.

Законопроектом пропонується внести до Закону України “Про Національний банк України”, Закону України “Про банки і банківську діяльність” зміни, якими передбачається:

- встановлення відповідальності банків за маніпулювання на грошово-кредитному ринку;

- надання Національному банку України  права встановлювати особливості банківського регулювання, надання банківських послуг у разі стрімкого погіршення ситуації на фінансовому ринку;

- набрання чинності нормативно-правовими актами Національному банку України  після їх офіційного опублікування;

- запровадження спрощеного порядку проведення процедур, пов’язаних з терміновою капіталізацією банків;

- збільшення мінімального розміру статутного капіталу банку до 500 млн. грн.;

- встановлення вимоги щодо затвердження системно важливими банками плану відновлення діяльності банку;

- встановлення вимоги до власників істотної участі надавати фінансову допомогу проблемному банку та відповідальності за її ненадання;

- встановлення відповідальності керівників банку, контролерів та інших власників істотної участі у банку у разі, якщо їх дії чи бездіяльність призвели до понесення банком збитків та/або завдання шкоди інтересам вкладників та інших кредиторів банку, віднесеного до категорії неплатоспроможних;

- уточнення та розширення критеріїв, за якими Національний банк України зобов’язаний прийняти рішення про віднесення банку до категорії проблемного чи неплатоспроможного;

- надання Національному банку України права на застосування заходів впливу до банків чи власників істотної участі у банку у разі застосування до них санкцій іноземними державами/міжнародними організаціями.

 

Також законопроектом пропонується внести до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Законів України “Про систему гарантування вкладів фізичних осіб”, “Про виконавче провадження”, “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, “Про обіг векселів в Україні”, “Про цінні папери та фондовий ринок”, “Про страхування”, Декретів Кабінету Міністрів України “Про систему валютного регулювання і валютного контролю”, “Про державне мито” зміни, якими передбачається:

 - розширення напрямків  використання коштів Фонду, у тому числі надання приймаючому або перехідному банку позики на умовах субординованого боргу;

- створення Фондом спеціалізованої установи, яка має вживати заходи для розрахунку з кредиторами неплатоспроможного банку;

- запровадження нових видів цінних паперів – фінансовий вексель Фонду та облігації Фонду;

- уточнення повноважень адміністративної ради, виконавчої дирекції Фонду;

- уточнення кола осіб, які є працівниками Фонду, а також врегулювання питань що до їх захисту та майнової відповідальності;

- порядок інформування Фондом  громадськості та кредиторів неплатоспроможних банків про свою діяльність;

- розширення джерел формування коштів Фонду, в тому числі за рахунок облігацій внутрішньої державної позики;

- доповнення підстав запровадження спеціального збору;

- непоширення гарантій на вклад у банку, якщо такий вклад використовується вкладником як засіб забезпечення виконання іншого зобов’язання перед цим банком та за вкладами у банківських металах;

- проведення розрахунків з вкладниками також через національного оператора поштового зв'язку або іншим способом;

- розширення повноважень Фонду в частині застосування до банків за порушення ними законодавства про систему гарантування вкладів адміністративно – господарських санкцій у вигляді письмового застереження, диференційованого штрафу або розпорядження про усунення порушень законодавства;

- встановлення можливості продовження строку тимчасової адміністрації до одного місяця.

- розширення випадків задоволення вимог кредиторів під час тимчасової адміністрації;

- надання уповноваженій особі Фонду під час тимчасової адміністрації права розривати непотрібні договори, приймати осіб на роботу до банку;

- уточнення порядку залучення до роботи під час тимчасової адміністрації радників, юристів, оцінювачів та інших;

- визначення підстав для визнання договорів за участі банку нікчемними (під час тимчасової адміністрації) та порядку роботи уповноваженої особи Фонду з такими договорами;

- уточнення порядку проведення уповноваженою особою Фонду інвентаризації під час тимчасової адміністрації;

- встановлення спрощеного порядку проведення процедур, пов’язаних з придбанням інвестором неплатоспроможного або перехідного банку;

- призначення куратора Фонду в неплатоспроможний/перехідний банк, придбаний інвестором та визначення повноважень куратора;

- визначення порядку виведення неплатоспроможного банку з ринку за участі Міністерства фінансів України або державного банку;

- уточнення наслідків призначення уповноваженої особи Фонду під час ліквідації банку;

- уточнення порядку розпорядження активами банку, що перебуває у стадії ліквідації, які не включаються до ліквідаційної маси, зокрема кошти на рахунках іпотечних активів, активів недержавного пенсійного фонду, фонду фінансування будівництва або майно фонду операцій з нерухомістю;

- уточнення порядку реалізації та списання залишків майна банку при ліквідації;

- надання Фонду права витребовувати в судовому порядку від контролерів, керівників та інших власників істотної участі банку кошти в сумі, необхідній для погашення заборгованості перед кредиторами банку, що не погашена за недостатністю майна;

- непоширення процедур регуляторної політики на акти Фонду з питань виведення неплатоспроможних банків з ринку;

- уточнюється координація та співпраця Фонду та Національного банку України;

- встановлюються пільги щодо сплати державного мита Фонду за дії пов’язані з утворенням перехідного банку, а також приймаючому та перехідному банку за отримання активів і зобов’язань, внесення змін до державних реєстрів;

- встановлюється право неплатоспроможних банків, ліквідацію яких здійснює Фонд, здійснювати валютні операції без ліцензії Національного банку України;

- уточнення щодо обов’язкового зупинення виконавчого провадження у разі здійснення тимчасової адміністрації неплатоспроможного банку;

- непоширення дії законодавства про державні закупівлі на випадки, якщо предметом закупівлі є товари, роботи та послуги, необхідні для виконання Фондом власних функцій.

 

Поділитись: