4 липня Верховна Рада України в цілому ухвалила Закон "Про внесення змін до деяких законів України щодо упередження (мінімізації) негативного впливу на стабільність банківської системи" (№ 4938).
Законодавчим актом передбачено створення ефективних механізмів забезпечення стабільності банківської системи під час кризових явищ та запобігання погіршенню ситуації на грошово-кредитному ринку і розширити механізми виведення неплатоспроможних банків з ринку.
Законом змінено процедури, що здійснюються при ліквідації банків з метою прискорення реалізації ліквідаційної маси та удосконалено механізми отримання фінансової допомоги Фондом гарантування вкладів фізичних осіб для забезпечення своєчасного отримання ним довгострокових ресурсів для відшкодування коштів вкладникам неплатоспроможних банків.
Однак законодавці не врахували пропозиції, які у той же день розглянув і підтримав Комітет з питань стратегії розвитку та економічного аналізу фондового ринку НКЦПФР (додаються).
Так, у Довідці щодо проекту Закону України зазначається:
передбачені законопроектом норми щодо спрощеної процедури реєстрації випуску акцій суперечать вимогам Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», а також обмежують функції контролю Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку за здійсненням емісії акцій та створюють умови для порушення прав інвесторів при розміщені зазначених акцій;
окремі норми законопроекту не повною мірою узгоджується з вимогами чинного законодавства України. Зокрема, відповідно до статті 6 Закону України «Про банки і банківську діяльність» та статті 336 Господарського кодексу України банки створюються у формі публічного акціонерного товариства;
по тексту законопроекту використовується термін «емісія облігацій», тоді як правильний термін - «випуск облігацій»;
норми законопроекту щодо фінансових векселів не узгоджені з нормами Законів України «Про цінні папери та фондовий ринок», «Про обіг векселів в Україні»;
запропоновані законопроектом зміни до статей 41 та 42 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» в частині реєстрації прав на акції у системі депозитарного обліку цінних паперів при продажі неплатоспроможного банку не приведені у відповідність до норм та термінології, передбаченої Законом України «Про депозитарну систему України»;
закон суперечить частині другій статті 48 Закону України «Про недержавне пенсійне забезпечення», відповідно до якої пенсійні активи не можуть включатися до ліквідаційної маси зберігача пенсійного фонду та інших банків;
при визначенні строків набрання чинності вищезазначеним Законом України необхідно передбачити, що положення Закону, які потребують розробки додаткових нормативно-правових актів, набирають чинності у трьохмісячний строк з дня набрання чинності цим Законом.
І це не повний перелік зауважень, які можуть призвести до правової колізії.
ПАРД і АФП підтримують необхідність врахувати пропозиції НКЦПФР, але тепер це можна зробити тільки повернення Президентом України прийнятого Верховною Радою закону № 4938 на доопрацювання.