НКЦПФР рішенням від 05.08.2014 року №1017 внесла зміни до Положення про сертифікацію фахівців з питань фондового ринку.
Основними нововведеннями порядку сертифікації фахівців є:
1. Скасування вимоги щодо обов’язкової сертифікації керівника банку за умови наявності заступника керівника банку або члена виконавчого органу, який згідно з розподілом обов'язків відповідно до внутрішніх документів банку відповідає за здійснення банком професійної діяльності на фондовому ринку.
2. Скорочено перелік документів, що подається на сертифікацію. Так для отримання фізичною особою сертифіката необхідно надати до НКЦПФР:
1) роздруковану форму заяви-анкети, яка заповнюється на сайті Комісії (http://cert.nssmc.gov.ua/) за встановленим форматом згідно з додатком 2 до цього Положення, підписану заявником на кожному аркуші зазначеної заяви-анкети;
2) копію кваліфікаційного посвідчення фахівця з відповідного виду діяльності, яке видається у порядку, встановленому Комісією;
3) копії першої та другої сторінок паспорта (для осіб без громадянства - копію документа, що його замінює);
4) копію трудової книжки заявника (у разі наявності) за останні три роки (або витяг з трудової книжки). Якщо особа на одному й тому самому місці роботи має трудовий стаж більше трьох років, така особа має надати копію сторінки трудової книжки з останнім записом про прийняття;
5) за наявності роботи за сумісництвом - копію документа (наказ, договір підряду тощо), що підтверджує трудові відносини з юридичною особою, що має ліцензію Комісії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку, або з Центральним депозитарієм;
6) копію документа про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (фізичні особи, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідні контролюючі органи і мають відмітку у паспорті, надають копію сторінки паспорта з відповідною відміткою);
7) оригінал або копію платіжного документа про перерахування плати на відповідні рахунки, визначені в установленому законодавством порядку на дату здійснення такої оплати, за видачу сертифіката особі, що здійснює дії, пов'язані з безпосереднім провадженням професійної діяльності на фондовому ринку;
8) копію чинного сертифіката за відповідним видом діяльності (у разі наявності);
9) фото в електронному вигляді.
3. Встановлено, що копії документів, які подаються на сертифікацію, та підписи заявника на документах можуть засвідчуватись юридичною особою – роботодавцем незалежно від того, чи має така юридична особа ліцензію Комісії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку.
4. Із переліку підстав для анулювання сертифікату виключено неподання посадовою особою ліцензіата, яка відповідає за даний напрям роботи, адміністративних даних, передбачених нормативно-правовими актами Комісії, що регулюють порядок складання та подання цих даних, що здійснено більше двох разів протягом звітного року, внаслідок порушення своїх посадових обов'язків за наявності належного документального підтвердження цього факту.
Зміни до Положення про сертифікацію фахівців з питань фондового ринку набирають чинності з дня їх офіційного опублікування.