16 вересня 2014 року набрали чинності зміни до Положення про сертифікацію фахівців з питань фондового ринку (рішення НКЦПФР від 05 серпня 2014 року № 1017 опубліковано в Офіційному віснику України № 72 від 16.09.2014).
ПАРД та АФП нагадують про основні нововведення у Положенні:
1. Скасування вимоги щодо обов’язкової сертифікації керівника банку за умови наявності заступника керівника банку або члена виконавчого органу, який згідно з розподілом обов'язків відповідно до внутрішніх документів банку відповідає за здійснення банком професійної діяльності на фондовому ринку.
2. Скорочено та уточнено перелік документів, що подається на сертифікацію. Зокрема, з переліку виключено заяву-анкету за встановленою Положенням формою, копію документа про освіту, згоду на обробку персональних даних, анкету про ділову репутацію.
3. Встановлено, що копії документів, які подаються на сертифікацію, та підписи заявника на документах можуть засвідчуватись юридичною особою – роботодавцем незалежно від способу подання документів (особисто або через уповноважену особу) та від того, чи має така юридична особа ліцензію Комісії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку.
4. Із переліку підстав для анулювання сертифікату виключено неподання посадовою особою ліцензіата, яка відповідає за даний напрям роботи, адміністративних даних, передбачених нормативно-правовими актами Комісії, що регулюють порядок складання та подання цих даних, що здійснено більше двох разів протягом звітного року, внаслідок порушення своїх посадових обов'язків за наявності належного документального підтвердження цього факту.
5. Відмінено вимогу до сертифікованих фахівців про направлення протягом 20 робочих днів копій документів у паперовій формі, що підтверджують зміни у трудовій діяльності. Відтепер у разі виникнення змін у трудовій діяльності сертифікований фахівець протягом п’яти робочих днів повідомляє про це Комісію лише шляхом розкриття такої інформації на сайті http://cert.nssmc.gov.ua/.
З порівняльною таблицею змін можна ознайомитись за посиланням.