Мені потрібно знати все про:
Депозитарні установи
Торгівлю цінними паперами

Календар подій

Експертна рада ПАРД/АФП з питань оподаткування, обліку та фінансової звітності звертається з відкритим листом до Міністерства фінансів

На 16 вересня 2014 року у Міністерстві фінансів України було призначене чергове засідання робочої групи «Податок на прибуток», на якому планувалось розглянути пропозиції членів робочої групи до проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо податкової реформи)». Серед них були й пропозиції членів Експертної Ради з оподаткування, обліку та фінансової звітності ПАРД/АФП. Однак це засідання не відбулось, оскільки відповідний законопроект вже був внесений Кабінетом Міністрів на розгляд Верховної Ради України 15 вересня, реєстр. № 5079.

Проте 16 вересня законопроект № 5079 не був включений до порядку денного Верховної Ради України: «за» проголосувало лише 117 народних депутатів.

ПАРД та Асоціація «Фондове партнерство» наголошує, що для успішного проведення податкової реформи, необхідність якої не заперечується, Міністерство фінансів і Кабінет Міністрів повинні дослуховуватись до думки експертів та позиції інститутів громадянського суспільства, враховувати або мотивовано відхиляти їх пропозиції. Для цього на засіданнях робочих груп «Податок на прибуток» та «Податок на доходи фізичних осіб» мають бути присутні посадові особи Міністерство фінансів, які приймають рішення щодо врахування або відхилення зроблених пропозицій, і вести прямий діалог з представниками громадських організацій та бізнес-асоціацій. І тільки після досягнення порозуміння з експертним співтовариством законопроекти мають вноситись до Верховної Ради.

Експертна Рада ПАРД/АФП підтримує переведення оподаткування на прибуток підприємств операцій з цінними паперами на загальні засади, однак має суттєві зауваження до тексту законопроекту що стосуються запропонованих підходів.

1. У новій редакції Податкового кодексу не повинно бути норм, які припускають неоднозначне (множинне) трактування, або розуміння яких потребує додаткових роз’яснень з боку фіскальних органів. Така невизначеність створює додаткові корупційні ризики в органах державної фіскальної служби та судових органах. У тексті законопроекту потрібно не просто роботи посилання на міжнародні стандарти бухгалтерського обліку, а надавати чіткі формулювання порядку розрахунків оподаткованого прибутку на базі балансового прибутку та податкових різниць.

2. Спеціальний режим оподаткування коштів спільного інвестування інститутів спільного інвестування та пенсійних коштів, сформованих суб’єктами недержавного пенсійного забезпечення, має бути збережений. Ліквідація такого режиму означатиме ліквідацію індустрії ІСІ та НПФ і втрату коштів приватними інвесторами, які довіряли українській державі. Перед усім йдеться про упровадження 50-відсоткового обмеження на визнання витрат платника податку, понесених на придбання активів у неприбуткових організацій, до яких відносяться і НПФ, а також про поширення на інститути спільного інвестування загального порядку оподаткування корпоративного прибутку, наслідком чого стане подвійне оподаткування доходів інвестора від інвестиційних операцій, які здійснюються через ІСІ.

3. Для формулювання змін до ПКУ необхідно залучати фахівців, які мають досвід застосування окремих норм законодавства та розуміють суть відповідного питання. «Податковому агенту» знову пропонується оподатковувати інвестиційний прибуток фізичної особи під час кожного нарахування доходів. При цьому не враховується що податковий агент нараховує доходи платнику податку за операціями з інвестиційними активами лише в тому випадку, коли податковий агент – торговець цінними паперами сам виступає покупцем акцій у такого платника. Однак на практиці податковий агент не нараховує доходи платнику податку за операціями з інвестиційними активами, окрім випадку, коли торговець цінними паперами сам виступає покупцем акцій у такого платника. У всіх інших випадках торговець лише розраховує інвестиційний прибуток або перераховує його платнику податку у випадках, коли розрахунки за цінними паперами здійснюються за участі такого торговця. Тому обов’язковою умовою виникнення у податкового агента зобов’язань з утримання та перерахування податку до бюджету є виплата інвестиційного доходу, що здійснюється торговцем на користь продавця цінних паперів, тобто наявність джерела сплати податку. В усіх інших випадках платник податку зобов’язаний сплатити податок самостійно за підсумками річного декларування доходів і витрат за такими операціями.

Законопроект вимагає також редакційного опрацювання, щоб технічні помилки не стали причиною невимушених втрат суб’єктів господарювання.

Ми сподіваємось на порозуміння між Міністерством фінансів України та експертним співтовариством та застосування прозорих процедур підготовки та розгляду законопроекту щодо податкової реформи.

 

                                        Президент ПАРД                                                                            О.Кий

                                       Голова Експертної Ради                                                                 С.Москвін

 

З пропозиціями до законопроекту №5079 можна ознайомитися за посиланням.

Поділитись: