17.03.2015 року на офіційному веб-сайті НКЦПФР опубліковано для обговорення проект рішення «Про внесення змін до рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 14 жовтня 2014 року № 1360».
Зважаючи на зміни у податковому законодавстві, внесені Законом від 28.12.2014 № 71-VIII, Комісія пропонує внести зміни до Положення про встановлення ознак фіктивності емітентів цінних паперів та включення таких емітентів до переліку (списку) емітентів, що мають ознаки фіктивності в частині зміни контролюючих органів щодо визнання емітентів такими, що мають ознаки фіктивності. Податковий кодекс з 01.01.2015 року більше не містить повноважень НКЦПФР та ДФСУ щодо погодження ознак фіктивності та участі у прийнятті рішень щодо віднесення емітента до таких, що мають ознаки фіктивності. Водночас, пунктами 37 10, 37 11 статті 7 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів» передбачено наступні повноваження НКЦПФР:
1) встановлює за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, ознаки фіктивності емітента цінних паперів;
2) приймає рішення про включення емітента до списку емітентів, що мають ознаки фіктивності, у порядку, встановленому Комісією за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
Тому проектом змін передбачається внесення змін до Положення, згідно яких Комісія самостійно (а не спільним рішенням з ДФСУ) прийматиме рішення про включення емітента до списку емітентів, що мають ознаки фіктивності (далі – Список). Передбачається, що на підставі цього рішення зупиняється обіг цінних паперів емітента.
Також змінами передбачено збільшення кількості критеріїв, відповідність яким є підставою для прийняття рішення про включення емітента до Списку. Чинна редакція передбачає, що емітент має відповідати одночасно щонайменше трьом критеріям фіктивності, в проекті пропонується збільшити кількість критеріїв до чотирьох.
Зазнають змін і самі критерії фіктивності. Так, планується виключити два наступні критерії фіктивності емітента:
- низький рівень (менше 3 відсотків від розміру активів емітента) або відсутність доходів від реалізації товарів, робіт, послуг за основним видом діяльності станом на кінець фінансового року;
- відсутність сплаченого податку на додану вартість протягом звітного періоду, якщо емітент є платником податку на додану вартість.
Натомість для публічних акціонерних товариств передбачається запровадження нових критеріїв, пов’язаних з капіталізацією емітента:
- перевищення співвідношення капіталізації емітента до розміру виручки від реалізації товарів (робіт, послуг) більше ніж у 3 рази відповідно до фінансової звітності емітента, поданої до Комісії станом на кінець звітного періоду;
- перевищення співвідношення капіталізації емітента до вартості чистих активів такого емітента більш ніж у 3 рази відповідно до фінансової звітності емітента, поданої до Комісії станом на кінець звітного періоду.
Крім того, зазначеними змінами пропонується для цілей встановлення критеріїв фіктивності:
- знизити з 90 % до 80 % допустиму частку фінансових інвестицій та дебіторської заборгованості в активах емітента;
- підвищити норму витрат на оплату праці одного працівника з однієї мінімальної заробітної плати до трикратного мінімального розміру заробітної плати;
- для публічних акціонерних товариств підвищити норму кількості співробітників емітента з трьох до десяти.
За наявності у Вас зауважень та пропозицій до зазначеного проекту рішення просимо надсилати їх для узагальнення до ПАРД&АФП на адресу [email protected] (контактна особа – Олена Велика).