21 липня 2015 р. з МВФ був підписаний Меморандум про економічну і фінансову політику.
До Вашої уваги основні положення Меморандуму щодо політики у фінансовому секторі, реформування ринку цінних паперів та пенсійної реформи.
Політика у фінансовому секторі. Для відновлення стабільності та довіри у фінансовому секторі вживатимуться заходи з метою: (і) стабілізації банківської системи через виважене надання Національним банком ліквідності під забезпечення заставою і пильний моніторинг стану ліквідності банків; (іі) зміцнення нашої регуляторної та наглядової бази, (ііі) оновлення і реалізації нашої стратегії врегулювання банків. П'ять фронтів для відновлення довіри у фінансовому секторі шляхом (і) вжиття рішучих заходів для моніторингу та істотного скорочення обсягів кредитування пов'язаних осіб; (іі) зміцнення стратегії рекапіталізації та врегулювання банків; (ііі) посилення системи корпоративного управління і фінансових показників у ФГВФО та державних банках; (iv) поліпшення існуючої системи для вирішення питань проблемних кредитів; а також (v) реформування ринку цінних паперів.
Реформування ринку цінних паперів та інших небанківських установ. Для забезпечення належного функціонування українського ринку цінних паперів, необхідно здійснити його суттєву перебудову та забезпечити ретельний нагляд. Запроваджений 2014-го року мораторій, що стосується більшості державних органів, у т.ч. Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, на проведення ними виїзних перевірок та розслідувань у організаціях, що є суб’єктами їхнього регулювання, може підірвати спроможність Комісії щодо виявлення ризиків та зловживань. Щоби позбутися цієї проблеми, ми до кінця вересня 2015 року припинимо дію мораторію на перевірки, що провадяться Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. До кінця серпня 2015 року, скориставшись технічною допомогою міжнародних донорів, ми сформулюємо чіткий план дій, що міститиме заходи, націлені на приведення функціонування ринків капіталу, а також повноважень і незалежності регулятора у відповідність з оптимальною міжнародною практикою. Серед інших переваг, це могло б сприяти обмеженню можливостей уникнення від заходів контролю за капіталом з боку певних корпорацій.
Пенсійна реформа. Після проведення заходів з реформування, ухвалених у березні, що сприяли покращенню стійкості і справедливості пенсійної системи, ми будемо продовжувати втілення інших напрямів реформ для забезпечення фінансової життєздатності системи у середньостроковій перспективі. Для цього, за технічної допомоги від МВФ, ми переглянемо всі параметри нашої поточної солідарної системи і формат тих реформ, які допоможуть неухильно знижувати пенсійні видатки (відносно ВВП) вже у 2016 році. Серед іншого, варіанти реформи включатимуть скасування спеціальних пенсій, за допомогою яких було створено невиправдано привілейовані групи пенсіонерів, і подальші більш суворі правила стосовно дострокового виходу на пенсію. Після того, як ці заходи, у поєднанні з поліпшенням дисципліни сплати пенсійних внесків допоможуть утворити достатньо великий і постійний простір для фінансування вартості обов'язкового компоненту накопичувального пенсійного забезпечення, ми розглядатимемо впровадження такої схеми. Ця черговість реформ також дозволить нам розробити і здійснити план посилення інституційних і технологічних передумов, а також передумов на ринку капіталу, що необхідні для безпечного, ефективного та прозорого функціонування фінансованих схем. Для цього, до кінця грудня 2015 року Верховна Рада ухвалить пакет пенсійної реформи, погоджений з експертами МВФ, у якому буде переглянуто параметри солідарної системи з метою забезпечення її більшої стійкості, скасовано спеціальні пенсії і закладено основи для прийняття накопичувальної системи, що стане доповненням до солідарної системи.
З текстом Меморандуму можна ознайомитись за посиланням (англ. мовою.) - http://www.imf.org/External/
Українська версія Меморандуму розміщена на сайті НБУ – http://www.bank.gov.ua/