11 вересня 2015 року на Комітеті НКЦПФР з питань методології та нагляду за функціонуванням інфраструктури фондового ринку відбудеться обговорення проекту змін до Порядку погодження набуття особою істотної участі у професійному учаснику фондового ринку або збільшення її таким чином, що зазначена особа буде прямо чи опосередковано володіти або контролювати 10, 25, 50 і 75 відсотків статутного капіталу такого учасника чи права голосу придбаних акцій (часток) в його органах управління.
Комісія має намір розширити перелік випадків, коли намір щодо набуття істотної участі у професійному учаснику потребує погодження в НКЦПФР.
При цьому проектом пропонується змінити підхід до визначення відсотка опосередкованої участі у професійному учаснику та взяти за основу формулу, передбачену для визначення відсотка опосередкованої участі для банків. Якщо опосередкований власник з істотною участю прямо або через інших осіб здійснює контроль прямого власника істотної участі у заявнику, то розмір опосередкованої участі такої особи у заявника дорівнює розміру прямої участі власника істотної участі у заявника.
Крім того, передбачається, що доводити достатність власних коштів для набуття або збільшення істотної участі будуть не тільки прямі власники, а й опосередковані.
При цьому власний капітал заявника – юридичної особи має бути більшим, ніж розмір заявленої істотної участі у відсотках за її номінальною вартістю (для юридичної особи, що є останньою у структурі власності професійного учасника фондового ринку і не має контролерів) або у відсотках за її фактичною вартістю (для інших юридичних осіб у структурі власності).
Розмір власних коштів фізичної особи для набуття істотної участі вважається достатнім, якщо він становить величину пропорційну частці істотної участі заявника у відсотках за її номінальною вартістю у гривнях у регулятивному капіталі професійного учасника фондового ринку.
Окрім зазначеного, Комісією пропонується встановити більш жорсткі вимоги до фінансового стану особи, що має намір набути або збільшити істотну участь в професійному учаснику, а також вимоги до структури власності особи, що має намір набути істотну участь. Змін зазнають також критерії ділової репутації заявника.
ПАРД&АФП візьме участь в обговоренні зазначеного проекту та розпочне підготовку своїх пропозицій та зауважень до проекту для подальшого їх подання до Комісії.