10.09.2015 року на веб-сайті НКЦПФР розміщено проект Рішення «Про внесення змін до Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) – депозитарної діяльності та клірингової діяльності» (доопрацьований).
ПАРД&АФП брали участь у розробці та доопрацюванні відповідного Проекту документу.
Зокрема, за ініціативою Асоціації:
- включено норми щодо можливості у разі звільнення керівника ліцензіата (крім банку) призначення строком до двох місяців особи, яка виконує його обов’язки із числа осіб, що має сертифікат за будь-яким видом діяльності, які здійснює ліцензіат. Така особа може не мати стажу роботи на фондовому ринку, встановленого для керівника.
Нагадуємо, на сьогоднішній день у разі звільнення керівника ліцензіата (крім банку), особа, яка виконує його обов’язки, повинна відповідати всім вимогам (у тому числі щодо сертифікатів та стажу роботи на фондовому ринку) як для керівника.
- продовжено строки подання щорічної звітності згідно ліцензійних умов до 1 квітня 2015 року.
- уточнено норму про те, що ліцензіат зобов’язаний повідомляти НКЦПФР про зміну даних зазначених лише в тих документах, які визначені пунктом 8 розділу IV Ліцензійних умов.
- уточнено норми щодо порядку архівації даних стану рахунків у цінних паперах. Так, Змінами передбачено, що депозитарна установа повинна забезпечити резервне збереження (копіювання) інформації у порядку та відповідно до складу, визначеному нормативно-правовим актом Комісії, який визначає порядок провадження депозитарної діяльності.
- визначено, що копія відповідного документа (документів) банку, що підтверджує сплату збільшення статутного капіталу винятково за рахунок грошових коштів (крім випадку збільшення статутного капіталу за рахунок прибутку, реінвестиції дивідендів) подається протягом двадцяти робочих днів після повної сплати збільшення статутного капіталу. Тобто відсутня необхідність повідомляти про кожну часткову оплату.
- виключено норму про необхідність подання змін до штатного розпису ліцензіата.
- уточнено, що анкета ділової репутації органів управління юридичної особи, головного бухгалтера та керівника служби внутрішнього аудиту подається лише у разі призначення на посаду нових осіб.
Також деякі зміни у Проекті пов’язані із необхідністю приведення Ліцензійних умов у відповідність до нового Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності»:
- виключено норми щодо необхідності отримання копії ліцензії професійним учасником для провадження професійної діяльності його відокремленим підрозділом.
Так, уразі створення ліцензіатом в процесі провадження депозитарної діяльності відокремлених підрозділів, яким надаються повноваження провадити цю діяльність, ліцензіат повинен замість отримання копії ліцензії до початку провадження діяльності таким відокремленим підрозділом подати до Комісії перелік документів, визначений Ліцензійними умовами.
- виключено норми щодо необхідності переоформлення ліцензії у зв’язку із зміною місцезнаходження ліцензіата, отримання дубліката ліцензії. Натомість встановлено обов’язок ліцензіата повідомляти про зміну місцезнаходження ліцензіата.
Окрім того, Змінами передбачається, що копії документів, що підтверджують право власності ліцензіата на нежитлове приміщення, у якому провадиться професійна діяльність на фондовому ринку, або право користування нежитловим приміщенням подається лише у разі зміни місцезнаходження ліцензіата, закінчення терміну дії документів, що підтверджують його право власності на нежитлове приміщення, у якому провадиться професійна діяльність на фондовому ринку, або право користування нежитловим приміщенням (договір оренди, суборенди тощо, який укладено ліцензіатом), зміни площі приміщення яке використовується ліцензіатом.
У разі наявності у Вас пропозиції або зауважень до Проекту просимо надсилати свої пропозиції за адресою [email protected] (контактна особа – Гончарук Наталія) у строк до 21 вересня 2015 року (включно).