Мені потрібно знати все про:
Депозитарні установи
Торгівлю цінними паперами

Календар подій

Рекомендації Держфінмоніторингу щодо виконання рішення РНБО про застосування персональних спеціальних економічних санкцій

ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ФІНАНСОВОГО МОНІТОРИНГУ УКРАЇНИ 

Щодо застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) 

Указом Президента від 16.09.2015 N 549/2015 введено в дію рішення Ради національної безпеки та оборони України від 2 вересня 2015 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" (далі - Указ), що набрав чинності 22 вересня 2015 року.

Згідно з статтею 5 Закону України "Про санкції" рішення щодо застосування та внесення змін до санкцій щодо юридичних та фізичних осіб є обов'язковим до виконання.

Відповідно до Указу, стосовно осіб, що зазначені в додатках 1 та 2 (далі - клієнти) до нього, санкції, зокрема "зупинення фінансових операцій" та "блокування активів - тимчасове обмеження права особи користуватися та розпоряджатися належним їй майном", діють протягом 1 року з дати набрання чинності Указом.

Враховуючи зазначене, суб'єктам первинного фінансового моніторингу необхідно забезпечити виконання вимог Указу в частині застосування відповідних санкцій на визначений період.

Разом з тим, згідно із пунктом 6 частини другої статті 6 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" (далі - Закон), суб'єкт первинного фінансового моніторингу зобов'язаний, зокрема, повідомляти Держфінмоніторинг, зокрема, про:

свої підозри щодо діяльності осіб або їх активи, якщо є підстави вважати, що вони пов'язані із злочином, визначеним Кримінальним кодексом України, або спроби проведення фінансових операцій;

фінансові операції, стосовно яких є підстави підозрювати, що вони пов'язані, стосуються або призначені для фінансування тероризму.

Крім того, суб'єкт первинного фінансового моніторингу зобов'язаний здійснювати управління ризиками з урахуванням результатів ідентифікації, верифікації та вивчення клієнта, послуг, що надаються клієнту, аналізу операцій, проведених ним, та їх відповідності фінансовому стану і змісту діяльності клієнта (частина перша стаття 11 Закону).

При цьому, необхідно зазначити, що наявність ділових відносин з клієнтами, визначеними у санкційних списках, збільшує ризики використання суб'єкта первинного фінансового моніторингу для легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, та/або фінансування тероризму.

Враховуючи викладене, рекомендуємо суб'єктам первинного фінансового моніторингу протягом дії санкцій вживати до таких клієнтів додаткові застережні заходи, передбачені для клієнтів високого ризику, зокрема наступні:

інформувати Держфінмоніторинг про свої підозри щодо діяльності таких осіб або їх активи;

повідомляти про фінансові операції, які вони намагалися здійснити протягом дії санкцій.

Поділитись: