Відповідно до розділу ІІ Прикінцеві
положення Закону України «Про внесення змін до деяких
законодавчих актів України щодо захисту прав інвесторів» від 07.04. 2015 року
№289-VІІІ (далі – Закон) цей
Закон набирає чинності з 1 травня 2016 року, крім пунктів 4 і 5 розділу I, які
набирають чинності з дня, наступного за днем опублікування цього Закону.
Вимоги абзацу другого підпункту 11, абзаців
четвертого, восьмого та двадцятого підпункту 26, підпункту 27, абзацу третього
підпункту 32 пункту 10 розділу I цього Закону до 1 січня 2018 року
застосовуються до публічних акціонерних товариств, акції яких включені до
біржового реєстру.
Пропонуємо
до Вашої уваги аналіз норм Закону щодо порядку застосування окремих його вимог.
Одночасно
повідомляємо, що ПАРД&АФП направлено запит до НКЦПФР про надання
роз’яснення із питань приведення акціонерними товариствами своєї діяльності у
відповідність до вимог Закону. Очікуємо отримання роз’яснень НКЦПФР найближчим
часом.
Зміст норми Закону |
До кого застосовується |
Абзац
другий підпункту 11 пункту 10 розділу І
Публічне
акціонерне товариство зобов'язане пройти процедуру включення акцій до
біржового реєстру та залишатися у ньому хоча б на одній фондовій біржі в
Україні. |
У
період з 1 травня 2016 року до 1 січня 2018 року застосовується до публічних
акціонерних товариств, акції яких включені до біржового реєстру. Після
1 січня 2018 року застосовується до всіх публічних акціонерних товариств |
Абзац
четвертий підпункту 26 пункту 10 розділу І
Якщо
річні збори публічного акціонерного товариства не були проведені у строк,
встановлений статтею 32 цього Закону, або не було прийнято рішення,
передбачені пунктами 17 та 18 частини другої статті 33 цього Закону,
повноваження членів наглядової ради припиняються, крім повноважень з
підготовки, скликання і проведення річних зборів товариства. |
У
період з 1 травня 2016 року до 1 січня 2018 року застосовується до публічних
акціонерних товариств, акції яких включені до біржового реєстру. Після
1 січня 2018 року застосовується до всіх публічних акціонерних товариств |
Абзац
восьмий підпункту 26 пункту 10 розділу І
Наглядова
рада публічного акціонерного товариства та акціонерного товариства, у
статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток, паїв) належить
державі, а також акціонерного товариства, 50 і більше відсотків акцій
(часток, паїв) якого знаходяться у статутних капіталах господарських
товариств, частка держави в яких становить 100 відсотків, має включати
щонайменше двох незалежних директорів. |
У
період з 1 травня 2016 року до 1 січня 2018 року застосовується до публічних
акціонерних товариств, акції яких включені до біржового реєстру. Після
1 січня 2018 року застосовується до всіх публічних акціонерних товариств та
акціонерних товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій
(часток, паїв) належить державі, а також акціонерних товариств, 50 і більше
відсотків акцій (часток, паїв) яких знаходяться у статутних капіталах
господарських товариств, частка держави в яких становить 100 відсотків. |
Абзац
двадцятий підпункту 26 пункту 10 розділу І
Кількісний
склад наглядової ради встановлюється статутом акціонерного товариства.
Мінімальна кількість членів наглядової ради публічного акціонерного
товариства не може бути меншою ніж 5 осіб. |
У
період з 1 травня 2016 року до 1 січня 2018 року застосовується до публічних
акціонерних товариств, акції яких включені до біржового реєстру. Після
1 січня 2018 року вимога щодо мінімальної кількості членів наглядової ради
застосовується до всіх публічних акціонерних товариств |
Підпункт
27 пункту 10 розділу І
У
публічному акціонерному товаристві та акціонерному товаристві, у статутному
капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток, паїв) належить державі, а
також акціонерному товаристві, 50 і більше відсотків акцій (часток, паїв)
якого знаходяться у статутних капіталах господарських товариств, частка
держави в яких становить 100 відсотків, обов'язково утворюються комітет з
питань аудиту, комітет з питань визначення винагороди посадовим особам
товариства (далі - комітет з винагород) і комітет з питань призначень. При
цьому комітет з винагород та комітет з питань призначень можуть бути
об'єднані. Зазначені комітети складаються виключно або переважно із членів
наглядової ради акціонерного товариства, які є незалежними директорами, і
очолюються ними.
Наглядова
рада публічного акціонерного товариства приймає рішення з питань, що належать
до компетенції комітету з питань аудиту і комітету з винагород, виключно на
підставі і в межах пропозицій відповідного комітету. Якщо наглядова рада
відхилила пропозицію комітету, вона зазначає мотиви свого рішення і передає
його комітету для повторного розгляду |
У
період з 1 травня 2016 року до 1 січня 2018 року застосовується до публічних
акціонерних товариств, акції яких включені до біржового реєстру. Після
1 січня 2018 року застосовується до всіх публічних акціонерних товариств та
акціонерних товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій
(часток, паїв) належить державі, а також акціонерних товариств, 50 і більше
відсотків акцій (часток, паїв) яких знаходяться у статутних капіталах
господарських товариств, частка держави в яких становить 100 відсотків, |
Абзац
третій підпункту 32 пункту 10 розділу I
2
1) надання згоди на вчинення товариством правочину, щодо якого є
заінтересованість
В
повному варіанті:
Кожний
акціонер - власник простих акцій товариства має право вимагати здійснення
обов'язкового викупу акціонерним товариством належних йому голосуючих акцій,
якщо він зареєструвався для участі у загальних зборах та голосував проти
прийняття загальними зборами рішення про: … 2
1) надання згоди на вчинення товариством правочину, щодо якого є
заінтересованість; … |
У
період з 1 травня 2016 року до 1 січня 2018 року застосовується до публічних
акціонерних товариств, акції яких включені до біржового реєстру. Після
1 січня 2018 року застосовується до всіх акціонерних товариств |