Міністерством юстиції України 31 березня 2016 р. за N 485/28615 зареєстровано рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 10 березня 2016 року N 272 «Про затвердження Змін до Порядку погодження набуття особою істотної участі у професійному учаснику фондового ринку або збільшення її таким чином, що зазначена особа буде прямо чи опосередковано володіти або контролювати 10, 25, 50 і 75 відсотків статутного капіталу такого учасника чи права голосу придбаних акцій (часток) в його органах управління».
Порядок, серед іншого, доповнено нормами, якими визначено, що якщо особа прямо або через інших осіб здійснює контроль прямого власника істотної участі у професійного учасника фондового ринку, то розмір опосередкованої участі такої особи в професійному учаснику фондового ринку дорівнює розміру прямої участі власника істотної участі у професійного учасника фондового ринку.
Розмір істотної участі у заявника групи осіб, які є асоційованими особами, розраховується шляхом складання часток всіх цих осіб у структурі власності професійного учасника.
Розмір істотної участі заявника, який набуває незалежно від формального володіння можливість значного впливу на діяльність професійного учасника, прирівнюється до 10 % та у разі набуття вирішального впливу прирівнюється до 100 %.
При визначенні наявності у заявника значного, що становить від 10 до 50 відсотків, або вирішального впливу, що становить 50 і більше відсотків, на управління або діяльність професійного учасника незалежно від формального володіння враховуються серед іншого:
відповідність структури власності професійного учасника щодо її прозорості згідно з пунктом 3 розділу III та наявність у цій структурі інших власників істотної участі;
наявність у заявника можливості будь-яким чином впливати на призначення посадових осіб професійного учасника, зокрема бути керівником такої установи, мати своїх представників в органах управління або бути членом спостережної ради професійного учасника;
наявність у заявника можливості брати участь у прийнятті рішень за основними напрямками діяльності професійного учасника (інвестиційна, облікова політика професійного учасника) незалежно від того, чи отримується за таку роботу компенсація або винагорода, зокрема набуття права голосу в розмірі 10 і більше відсотків статутного капіталу на загальних зборах учасників професійного учасника фондового ринку (крім випадку, коли за дорученням право голосу 10 і більше відсотків статутного капіталу професійного учасника фондового ринку надається довірителем особі, яка перебуває у трудових відносинах з довірителем, або коли в довіреності визначено перелік питань порядку денного загальних зборів із зазначенням, як і за яке (проти якого) рішення потрібно проголосувати) та/або отримання на підставі договору про управління цінними паперами значного пакета акцій в управління.
Визначено, що погодження Комісією набуття істотної участі отримувати не потрібно у випадку набуття акціонером професійного учасника фондового ринку такої участі внаслідок наявності у професійного учасника фондового ринку викуплених акцій до моменту їх анулювання або продажу.
Також зазначено, що у разі якщо істотна участь набувається спільно, то заява та документи, в яких зазначено інформацію, що стосується всіх таких осіб, крім документів стосовно ділової репутації, підписуються всіма особами, що мають намір набути істотної участі, або така заява та документи надаються окремо щодо кожної особи, в яких така особа визначає всіх осіб, з якими набуває істотну участь спільно.
У разі подання документів до Комісії уповноваженою особою разом із заявою подаються документи, що підтверджують її повноваження (або їх нотаріально засвідчені копії). У довіреності на представництво інтересів заявника у Комісії мають бути визначені всі повноваження, що надаються такому представнику при наданні та підписанні документів. Довіреність, видана фізичною особою, має бути засвідчена нотаріально.
На дату подання заяви та документів строк подання документів, оформлених згідно з додатками до цього Порядку, довідок від інших державних органів, не може бути більшим ніж два місяці з дати їх підписання або складання. Строк подання документів щодо ідентифікації юридичних осіб - нерезидентів не може бути більшим ніж шість місяців з дати нотаріального засвідчення відповідних документів за місцем видачі.
Відомості щодо структури власності заявника (для юридичної особи), та про юридичних осіб, де фізична особа - заявник є керівником або контролером, та її асоційованих осіб є прозорими та такими, що відповідають вимогам цього Порядку, якщо розкривають інформацію щодо системи взаємовідносин юридичних та фізичних осіб в цій юридичній особі, що надає змогу Комісії визначити всіх осіб, які мають істотну участь у заявнику, у тому числі відносини контролю між ними. Заявник запевнив, що зазначені відомості про структуру власності є правдиві, повні, розкривають систему взаємовідносин та містять інформацію про всіх власників істотної участі юридичної особи і відповідають вимогам цього Порядку.
Структура власності є непрозорою, якщо неможливо визначити всіх власників істотної участі у заявнику через наявність у структурі власності конструкцій щодо взаємного контролю (зустрічні інвестиції) однієї особи над іншою та/або наявності в структурі власності осіб, які мають юридичне право володіти, користуватись та розпоряджатись правами щодо істотної участі у професійному учаснику фондового ринку, але при цьому діють за вказівками кінцевих бенефіціарних власників.
Також, змінено ряд вимог до розміру власних коштів, фінансового стану, платоспроможності та майнового стану заявника.
Рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Рішення готується до опублікування у Офіційному віснику України №30 від 22.04.2016 р.