Мені потрібно знати все про:
Депозитарні установи
Торгівлю цінними паперами

Календар подій

Держфінмоніторинг розробив методичні рекомендації щодо застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)

Державна служба фінансового моніторингу України розробила методичні рекомендації щодо застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)

 

У вказаній рекомендації зазначено, що Указом Президента України від 29.03.2016 № 121/2016 введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 25 березня 2016 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) стосовно осіб, причетних до протиправних дій щодо Надії Савченко, Олега Сенцова та Олександра Кольченка» (далі – Указ), що набрав чинності 01 квітня 2016 року.

Згідно зі статтею 5 Закону України «Про санкції» рішення щодо застосування та внесення змін до санкцій щодо юридичних та фізичних осіб є обов’язковим до виконання.

Відповідно до Указу, стосовно осіб, що зазначені у додатку до нього (далі – клієнти), санкції, зокрема «зупинення фінансових операцій» та «блокування активів – тимчасове обмеження права особи користуватися та розпоряджатися належним їй майном», діють безстроково з дати набрання чинності Указом.

Враховуючи зазначене, суб’єктам первинного фінансового моніторингу необхідно забезпечити виконання вимог Указу в частині застосування відповідних санкцій.

Разом з тим, згідно із пунктом 6 частини другої статті 6 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (далі – Закон), суб’єкт первинного фінансового моніторингу зобов’язаний, зокрема, повідомляти Держфінмоніторинг, зокрема:

інформацію про свої підозри щодо діяльності осіб або їх активи, якщо є підстави вважати, що вони пов'язані із злочином, визначеним Кримінальним кодексом України, або про спроби проведення фінансових операцій;

фінансові операції, стосовно яких є підстави підозрювати, що вони пов'язані, стосуються або призначені для фінансування тероризму.

Крім того, суб’єкт первинного фінансового моніторингу зобов’язаний здійснювати управління ризиками з урахуванням результатів ідентифікації, верифікації та вивчення клієнта, послуг, що надаються клієнту, аналізу операцій, проведених ним, та їх відповідності фінансовому стану і змісту діяльності клієнта (частина перша стаття 11 Закону).

При цьому необхідно зазначити, що наявність ділових відносин з клієнтами, визначеними у санкційних списках, збільшує ризики використання суб’єкта первинного фінансового моніторингу для легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, та/або фінансування тероризму.

Враховуючи викладене, рекомендуємо суб’єктам первинного фінансового моніторингу вживати до таких клієнтів додаткові застережні заходи, передбачені для клієнтів високого ризику, зокрема наступні:

інформувати Держфінмоніторинг про свої підозри щодо діяльності таких осіб або їх активи;

повідомляти Держфінмоніторинг про фінансові операції, які вони намагалися здійснити протягом дії санкцій.

 

Рекомендацію можна завантажити у розділі сайту ПАРД «Фінансовий моніторинг» або на офіційному сайті Державної служби фінансового моніторингу України (http://www.sdfm.gov.ua/) у розділі  «Організація фінансового моніторингу/Методичні рекомендації з організації фінансового моніторингу».

Поділитись: