Мені потрібно знати все про:
Депозитарні установи
Торгівлю цінними паперами

Календар подій

Мінфін готується реформувати систему адміністрування податків

На офіційному веб-сайті Міністерства фінансів України 09.08.2016 року опубліковано для обговорення попередню версію проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України».

Запропоновані в проекті Закону зміни стосуються переважно системи адміністрування податків та не передбачають істотної зміни підходів до оподаткування або ставок податків. Серед основних змін можна виділити наступні:

1) Законодавчо закріплюється поняття електронного кабінету платника податків. При цьому якщо платник податків обере електронний кабінет як засіб взаємодії з контролюючим органом, то він зобов’язаний буде використовувати його також для листування з контролюючими органами виключно в електронній формі після проходження електронної ідентифікації.

2) До компетенції Мінфіну пропонується віднести затвердження всіх нормативно-правових актів та/або відомчих актів з питань оподаткування, а також затвердження відповідних документів щодо функціонування та адміністрування баз даних, що використовуються в роботі контролюючих органів.

Мінфін надаватиме податкові консультації в письмовій, електронній формах та узагальнюючі податкові консультації, а ДФСУ матиме право консультувати лише усно.

3) Законопроектом передбачено вдосконалення порядку проведення перевірок, зокрема, щодо:

  • оприлюднення на сайті ДФС та опублікування у офіційному виданні ДФС плану-графік документальних планових перевірок;
  • визначення переліку підстав для проведення фактичної перевірки при вчиненні порушення в минулому протягом 1 року;
  • встановлення 30 денного строку протягом якого може бути проведена камеральна перевірка та уточнення предмету камеральних перевірок (своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або сплати узгодженої суми податкового зобов’язання);
  • попередження про проведення позапланової перевірки не за 10, а за 15 робочих днів;
  • скасування права посадової (службової) особи контролюючого органу, яка проводить перевірку, отримувати від платника податків копії документів, що належать до предмета перевірки;
  • уточнення порядку обрахунку строків для надання заперечення на акт (довідку) про результати перевірки та копій документів до нього – з наступного дня, за днем отримання акту (довідки);
  • збільшення контролюючим органам строку надсилання повідомлення про місце і час проведення розгляду заперечення до акту перевірки з 2 до 4 робочих днів до дня їх розгляду.

4) Запроваджується фінансова відповідальність держави за неповернення та/або несвоєчасне повернення сум надміру або помилково сплачених грошових зобов’язань - пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки НБУ, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.

 

Зміни пропонується внести також до Перехідних положень Податкового кодексу. Так, підрозділ 4 «Особливості справляння податку на прибуток підприємств» Перехідних положень пропонується доповнити наступною новою нормою. Суми доходів або витрат, що враховані при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток до 1 січня 2015 року, та враховані у складі доходів або витрат відповідно до положень бухгалтерського обліку при визначенні фінансового результату до оподаткування після 1 січня 2015 року, не підлягають повторному врахуванню при визначенні такого об’єкта та формують різницю, згідно з якою фінансовий результат до оподаткування:

  • зменшується на суму таких доходів;
  • збільшується на суму таких витрат.

Окрім того, Мінфін пропонує запровадити на період до 31 грудня 2021 року податкові канікули (застосування нульової ставки податку на прибуток підприємств), зокрема, для діючих підприємств, які відповідають таким критеріям:

  • протягом трьох послідовних попередніх років, щорічний обсяг доходів задекларовано в сумі, що не перевищує 3-х мільйонів гривень,
  • розмір нарахованої за кожний місяць звітного періоду заробітної плати (доходу) працівників є не меншим, ніж дві мінімальні заробітні плати
  • середньооблікова кількість працівників протягом цього періоду не перевищувала 20 осіб.

 

Детальніше ознайомитися з документами можна нижче за посиланнями.

Варто також звернути увагу на те, що проектом передбачено внесення ряду змін до розділу ПКУ про податок на прибуток. Проте, на жаль, законопроект не містить жодних норм щодо коригування фінансового результату на різниці, що виникли у зв’язку з проведенням переоцінки фінансових інструментів. Тому Асоціація пропонуватиме виключити з Податкового кодексу відповідну норму як таку, що призводить до оподаткування неіснуючих прибутків.

У разі наявності зауважень та пропозицій до цього законопроекту просимо надсилати їх на адресу [email protected] (контактна особа – Олена Велика). 

Поділитись: