27.12.2016 року на офіційному веб-сайті НКЦПФР опубліковано для обговорення проект рішення «Про внесення змін до рішення НКЦПФР від 14 травня 2013 року № 817» та проект рішення «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів».
Зміни до Ліцензійних умов ТЦП
Проектом змін до Ліцензійних умов торговця цінними паперами за пропозиціями ПАРД передбачено такі зміни:
1) у разі звільнення керівника торговця встановити тримісячний «перехідний період» для пошуку нового керівника, який має відповідати встановленим вимогам. Раніше нового керівника необхідно було призначити протягом двох місяців. На цей час має бути призначено особу, що виконуватиме обов’язки керівника, проте така особа може не мати відповідного стажу, що вимагається для керівника;
2) вимоги про публікацію річної фінансової звітності та аудиторського висновку в періодичному або неперіодичному друкованому виданні для банків приведено у відповідність до норм Закону України «Про банки і банківську діяльність», тобто передбачено опціональність способу публікації - на власному веб-сайті та/або шляхом публікації у періодичному або неперіодичному виданні;
3) виключається зобов’язання ліцензіата дублювати в електронній формі документи, подані до НКЦПФР в паперовій формі, через систему моніторингу (особистий кабінет ліцензіата) на веб-сайті НКЦПФР.
На заміну поточній системі, яка так і не була введена в промислову експлуатацію, в майбутньому Комісія має намір запропонувати іншу систему електронного документообігу. Тому на даному етапі Комісія підтримала пропозицію Асоціації відмовитись від зобов’язання ліцензіатів користуватись непрацюючою системою.
Крім того, Комісією запропоновано наступні зміни:
4) уточнено, що фінансова звітність ліцензіата повинна відповідати вимогам Міжнародних стандартів фінансової звітності, які є її концептуальною основою. Отже, встановлення невідповідності фінансових звітів вимогам МСФЗ (наприклад, через неповне розкриття суттєвої інформації у примітках) буде вважатись порушенням ліцензійних вимог;
5) пропонується доповнити мінімальний перелік функцій підрозділу з управління ризиками торговця та зобов’язати ризик-менеджера встановлювати прийнятні ступені ризику для емітентів цінних паперів та аналізувати діяльність та фінансові показники емітента, використовуючи публічні джерела інформації;
6) оновлювати та переподавати анкету щодо ділової репутації керівника, головного бухгалтера та внутрішнього аудитора (контролера) необхідно буде не лише при зміні посадових осіб, але й у разі зміни інформації щодо ідентифікації, трудової діяльності, ділової репутації таких осіб;
7) довідку про персональний склад наглядової ради також необхідно буде переподавати не лише при зміні саме персонального складу, але й у разі зміни інформації, що міститься у довідці (зокрема, про місце роботи в іншій юридичні особі).
8) довідка про структуру власності подаватиметься за новою формою (зміни до Порядку видачі ліцензій).
Зміни до Порядку та умов видачі ліцензій
Проектом пропонується внести такі основні зміни до Порядку та умов видачі ліцензій:
- керівником професійного учасника можна буде призначити лише особу, яка має стаж не менше одного року на керівній посаді (вводиться визначення керівної посадової особи);
- зміниться перелік документів, що подаються разом з заявою про видачу ліцензії, у тому числі «скорочений» пакет документів, який подається при розширенні діяльності;
- не тільки контролер, але й керівник, відповідатиме своєю діловою репутацією, якщо його попередня діяльність призвела до анулювання ліцензії. Проектом передбачено також інші зміни щодо критеріїв ділової репутації, відповідні зміни вносяться і до анкет ділової репутації;
- вимоги щодо фінансово стану власників заявника стосуватимуться лише прямих та кінцевих власників, а до опосередкованих контролерів не застосовуватимуться;
- у разі анулювання ліцензії торговець зможе подати заяву на видачу нової ліцензії не раніше ніж через 2 роки (зараз через 1 рік);
- спрощується форма довідки про структуру власності (додаток 9).
Асоціація закликає професійних учасників звернути особливу на вказану форму (додаток 9) та спробувати застосувати при описанні власної структури власності. У разі виявлення неточностей та помилок, просимо повідомити про це ПАРД.
У разі наявності пропозицій та зауважень до зазначених проектів просимо направляти їх на адресу [email protected] (контактна особа – Олена Велика) до 20.01.2017 року включно.