Комітет НКЦПФР з питань методології та нагляду за функціонуванням інфраструктури фондового ринку 06.04.2017 року розглянув доопрацьований проект рішення НКЦПФР «Про затвердження Положення про встановлення ознак фіктивності емітентів цінних паперів та включення таких емітентів до списку емітентів, що мають ознаки фіктивності»
Нагадаємо, що Міністерством юстиції України Наказом від 05.09.2016 № 2631/5 було скасовано Рішення № 980 «Про затвердження Положення про встановлення ознак фіктивності емітентів цінних паперів та включення таких емітентів до списку емітентів, що мають ознаки фіктивності» та виключено з Державного реєстру нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади 20.09.2016 року.
Проект рішення НКЦПФР «Про затвердження Положення про встановлення ознак фіктивності емітентів цінних паперів та включення таких емітентів до списку емітентів, що мають ознаки фіктивності» схвалено рішенням НКЦПФР від 13.12.2016 № 1207, оприлюднено на офіційному веб-сайті НКЦПФР 13.12.2016.
За результатами погодження Проекту з Мінфіном та ДФС було отримано зауваження.
З урахуванням зауважень, зміни передбачатимуть такі ознаки фіктивності для емітента (крім корпоративних інвестиційних фондів):
- невиявлення емітента цінних паперів за місцезнаходженням, зазначеним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, про що Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі – Комісія) складено акт про відсутність емітента за місцезнаходженням відповідно до нормативно-правового акта Комісії, який встановлює порядок проведення перевірок діяльності емітентів цінних паперів;
- неподання емітентом до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі – Комісія) регулярної річної інформації або регулярної квартальної інформації протягом двох кварталів поспіль;
- непроведення акціонерним товариством загальних зборів акціонерів протягом двох років поспіль та/або неутворення органів управління акціонерного товариства, визначених законодавством, протягом року з дня реєстрації Комісією звіту про результати приватного розміщення акцій серед засновників акціонерного товариства;
- реєстрація місцезнаходження емітента у приміщенні житлового фонду;
- середньомісячні витрати емітента на оплату праці одного працівника є меншими від мінімального розміру заробітної плати, встановленого законодавством;
- відсутність чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) (для страховиків – розміру чистих зароблених страхових премій) за основним видом діяльності станом на кінець фінансового року (крім страховиків зі страхування життя);
- для публічних акціонерних товариств, страховиків, а також інших емітентів, які провадять господарську діяльність за видами, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, - нескладання фінансової звітності та консолідованої фінансової звітності за міжнародними стандартами фінансової звітності;
- основні засоби, та/або незавершені капітальні інвестиції, та/або інвестиційна нерухомість, та/або довгострокові біологічні активи, та/або запаси, та/або поточні біологічні активи, та/або права користування природними ресурсами, та/або гроші та їх еквіваленти, та/або інші оборотні активи складають менш ніж 25 відсотків активів емітента станом на кінець звітного періоду;
- для публічних акціонерних товариств – більше ніж трьохкратне перевищення капіталізації емітента над розміром чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) (для страховиків – розміру чистих зароблених страхових премій)станом на кінець фінансового року (крім страховиків зі страхування життя; холдингових компаній);
- для публічних акціонерних товариств - більше ніж трьохкратне перевищення капіталізації емітента над вартістю чистих активів такого емітента станом на кінець звітного періоду;
- для страховиків зі страхування іншого, ніж страхування життя - частку активів емітента станом на кінець звітного періоду складає дебіторська заборгованість (крім дебіторської заборгованості за товари, роботи та послуги) у розмірі 25 і більше відсотків;
- для страховиків зі страхування іншого, ніж страхування життя - частку активів емітента станом на кінець звітного періоду складають одержані векселі у розмірі 20 і більше відсотків;
- для страховиків зі страхування іншого, ніж страхування життя - частку активів емітента станом на кінець звітного періоду складають довгострокові фінансові інвестиції (які обліковуються за методом участі в капіталі інших підприємств та інші фінансові інвестиції) у розмірі 40 і більше відсотків;
- для емітентів забезпечених облігацій – відсутність договору поруки чи страхування ризиків непогашення основної суми боргу (непогашення основної суми боргу та невиплати доходу за облігаціями), або договору перестрахування (у випадках, передбачених законодавством), або відкликання гарантії виконання емітентом зобов'язання щодо погашення основної суми боргу (погашення основної суми боргу та виплати доходу за облігаціями) у період після дати реєстрації Комісією випуску облігацій та проспекту їх емісії (у разі якщо не укладений новий відповідний договір, не отримано нову гарантію) відповідно до наявної в Комісії інформації.
Зміни стосуватимуться і встановлення нових ознак фіктивності для корпоративного інвестиційного фонду, а саме:
- вартість цінних паперів, обіг яких зупинено (крім цінних паперів, обіг яких зупинено в процесі здійснення корпоративних операцій емітента), та/або щодо яких прийнято рішення про зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку, та/або векселів, та/або простроченої понад 90 днів дебіторської заборгованості, становить більше ніж 50 відсотків загальної вартості активів корпоративного інвестиційного фонду;
- включення до складу активів корпоративного інвестиційного фонду, який не є венчурним фондом, прав вимоги за кредитними договорами.
Ознайомитися з доопрацьованим проектом, з урахуванням зауважень, можна за посиланням.