У Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі "ЗІР" Державної фіскальної служби України розміщено запитання-відповідь на таку тематику:
Питання:
Яким чином неповнолітнім особам, які мають паспорт нового зразка, отримати документ, що засвідчує реєстрацію у ДРФО - платників податків?
Відповідь:
Відповідно до п. 63.5 ст. 63 розд. II Податкового кодексу України (далі - ПКУ) всі фізичні особи - платники податків та зборів реєструються у контролюючих органах шляхом включення відомостей про них до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків у порядку, визначеному цим ПКУ.
Згідно з п. 70.5 ст. 70 розд. II ПКУ та п. 1 розд. VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.12.2013 N 779 (далі - Положення), фізична особа - платник податків незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), для якої раніше не формувалася Облікова картка фізичної особи - платника податків (далі - Облікова картка) та яка не включена до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків (далі - Державний реєстр), зобов'язана особисто або через законного представника чи уповноважену особу подати відповідному контролюючому органу Облікову картку за формою N 1ДР (додаток 2 до Положення), яка є водночас заявою для реєстрації у Державному реєстрі, та пред'явити документ, що посвідчує особу.
Відповідно до ст. 21 Закону України "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус" (далі - Закон) паспорт громадянина України є документом, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України. Кожен громадянин України, який досяг чотирнадцятирічного віку, зобов'язаний отримати паспорт громадянина України. Паспорт громадянина України виготовляється у формі картки, що містить безконтактний електронний носій.
До безконтактного електронного носія, що міститься у паспорті громадянина України, вноситься інформація, зазначена в зоні візуальної перевірки паспорта (прізвище, ім'я, по батькові особи, дата та місце народження, номер документа, дата видачі документа, уповноважений суб'єкт, що видав документ, податковий номер тощо) та додаткова (змінна) інформація, зокрема про місце проживання особи.
Згідно з частиною першою ст. 7 Закону зазначена інформація про особу вноситься до Єдиного державного демографічного реєстру (далі - Реєстр) та згідно з ст. 12 Закону складається у формі витягу з Реєстру довідка про внесення інформації до Реєстру.
Водночас, у паспорт громадянина України у формі картки відомості про реєстрацію / зняття з реєстрації місця проживання вносяться до безконтактного електронного носія відповідно до Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, знищення паспорта громадянина України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року N 302 (далі - Порядок).
Згідно з частиною дев'ятою п. 35 Порядку документом, що підтверджує відомості для внесення додаткової (змінної) інформації до безконтактного електронного носія та у паспорт, зокрема про місце проживання, є довідка органу реєстрації про реєстрацію місця проживання особи (додаток 13 до Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 02 березня 2016 року N 207).
Враховуючи викладене, неповнолітні особи, які отримали паспорт громадянина України нового зразка, у якому у відповідному полі паспорта не зазначено реєстраційний номер облікової картки платника податків та не проставлено слово "відмова", для реєстрації у Державному реєстрі особисто подають відповідному контролюючому органу Облікову картку та пред'являють:
паспорт громадянина України у формі картки;
довідку про внесення інформації до Реєстру та видані документи, що складається у формі витягу з Реєстру;
довідку про реєстрацію місця проживання, видану органом реєстрації, якщо після формування витягу з Реєстру змінилися дані щодо місця проживання особи, про що була видана відповідна довідка.
Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, надається протягом п'яти робочих днів з дня звернення фізичної особи до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи, або за місцем отримання доходів, або за місцезнаходженням іншого об'єкта оподаткування (п. 10 розд. VII Положення).
Інформаційно-довідковий департамент Державної фіскальної служби України