30.06.2017 року набрали чинності зміни до Положення про провадження депозитарної діяльності.
Зазначені зміни передбачають приведення у відповідність до законодавства використання особами у своїй діяльності печаток. Факт використання/невикористання особою у своїй діяльності печатки підтверджується відповідною інформацією в анкеті рахунку в цінних паперах, анкеті керуючого рахунком.
Передбачена норма щодо уточнення факту пошкодження документів, що призводить до неможливості їх використання. В такому випадку, керівник Центрального депозитарію, депозитарної установи письмово не пізніше трьох робочих днів з дати виявлення повідомляє про це Комісію (у випадку виникнення зазначеної ситуації у депозитарній установі додатково повідомляється Центральний депозитарій) та своїм наказом призначає комісію для встановлення переліку відсутніх (пошкоджених) документів та розслідування причин їх пошкодження, втрати, або несанкціонованого знищення.
З метою зменшення переліку документів, які необхідно подавати для відкриття рахунку в цінних паперах, запроваджена норма щодо можливості надання Центральному депозитарію, депозитарній установі юридичними особами - резидентами, установчі документи яких оприлюднені на порталі електронних сервісів (через який здійснюється доступ до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), замість копії установчого документу, юридична особа може надати інформацію про діючий код для доступу до результатів надання адміністративних послуг, який надає доступ до копіювання опублікованого установчого документу.
Уповноважений працівник Центрального депозитарію, депозитарної установи, що володіє посиленим сертифікатом відкритого ключа, завантажує електронну копію установчого документа, розміщеного на порталі електронних сервісів, та накладає на неї свій електронний цифровий підпис. Така електронна копія установчого документа залишається в Центральному депозитарії або депозитарній установі.
Центральний депозитарій, депозитарна установа при відкритті рахунку в цінних паперах може створювати електронні копії документів, що подаються. У такому випадку для створення електронної копії мають бути пред'явлені оригінали або нотаріально засвідчені копії відповідних документів. Уповноважений працівник Центрального депозитарію, депозитарної установи, який приймає документи і володіє посиленим сертифікатом відкритого ключа, накладає свій електронний цифровий підпис при створенні електронного документа. Створена таким чином електронна копія документа залишається в Центральному депозитарії або депозитарній установі, а оригінал документа чи його нотаріально засвідчена копія повертається заявнику.
Також, змінами передбачено порядок надання довіреності на виконання повноважень керуючого/розпорядника рахунком у цінних паперах та/або на відкриття рахунку в цінних паперах від фізичної особи або юридичної особи, що діє без печатки.
У випадку складання та підписання фізичною особою або уповноваженою особою юридичної особи, що діє без печатки, довіреності на виконання повноважень керуючого/розпорядника рахунком у цінних паперах та/або на відкриття рахунку в цінних паперах у присутності уповноваженого працівника депозитарної установи, в якій особа планує призначити керуючого/розпорядника своїм рахунком у цінних паперах та/або відкрити рахунок у цінних паперах, така довіреність не потребує посвідчення нотаріусом або іншою особою, що відповідно до закону має право на вчинення відповідної нотаріальної дії.
Уточнена норма щодо анкети рахунку в цінних паперах. Від тепер паперова форма анкети надається у разі передбачення такої форми надання внутрішніми документами депозитарної установи.