13.10.2017 року набрали чинності зміни до Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - діяльності з торгівлі цінними паперами, що внесені рішенням НКЦПФР від 10.08.2017 № 583.
Змінами, зокрема, передбачено розповсюдження на банки вимог щодо ділової репутації ліцензіата, а також особи (осіб), яка (які) здійснює(ють) повноваження одноосібного виконавчого органу (або осіб, що призначені головою та членами колегіального органу), керівника служби внутрішнього аудиту (контролю) та головного бухгалтера.
ПАРД у своєму запиті просила уточнити такі питання та отримала наступні відповіді.
Питання 1: Чи є переобрання складу Правління банку підставою для подання до Комісії анкети ділової репутації, якщо особовий склад Правління не змінився?
Відповідь НКЦПФР: Якщо переобрання складу Правління банку відбулось шляхом прийняття рішення про припинення повноважень та обрання нового складу Правління, тоді це є підставою для подання до Комісії анкети щодо ділової репутації у зв’язку з виникненням змін.
Питання 2: Чи потребують нотаріального посвідчення підписи членів Правління на анкеті щодо ділової репутації, складеною за формою додатку 4 до Порядку та умов видачі ліцензії на провадження окремих видів професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів), затвердженого рішенням НКЦПФР від 14.05.2013 № 817 (далі – Порядок та умови)?
Відповідь НКЦПФР: Підпис кожного з членів Правління потребує нотаріального посвідчення.
Крім того, цими змінами значно розширено перелік випадків, у яких оновлена анкета ділової репутації має подаватись до НКЦПФР. За попередньою редакцію Ліцензійних умов ліцензіат подавав анкету ділової репутації у разі зміни виконавчого органу, керівника служби внутрішнього аудиту (контролю) та головного бухгалтера. Після набрання чинності змінами запроваджено обов’язок ліцензіата подавати оновлену анкету ділової репутації не лише у випадку зміни персоналій, але й у разі зміни інформації, що міститься в анкеті ділової репутації - щодо ідентифікації, трудової діяльності, ділової репутації зазначених осіб.
Проаналізувавши склад анкети ділової репутації (додаток 4 до Порядку та умов), ПАРД запропонувала своє бачення того, при зміні якої саме інформації у розрізі пунктів анкети виникає необхідність подання оновленої анкети ділової репутації. У своїй відповіді, НКЦПФР не підтримала бачення асоціації та зазначила, що оновлену анкету ділової репутації необхідно подавати при зміні інформації у будь-якому з пунктів анкети.
Враховуючи зазначене, ПАРД звертає Вашу увагу на наступне.
- Банкам, які раніше не складали анкети ділової репутації, необхідно провести дослідження поточного стану - скласти такі анкети щодо голови та членів Правління, керівника служби внутрішнього аудиту (контролю) та головного бухгалтера, а також та повідомити зазначених осіб про необхідність інформування відповідального за дотримання ліцензійних умов працівника про будь-які зміни інформації у цій анкеті. Підставою для направлення до НКЦПФР анкети ділової репутації буде зміна такої інформації з анкети або зміна персоналії.
- Всім професійним учасникам взяти до уваги необхідність відслідковування змін в інформації, що міститься в анкеті ділової репутації, та повідомити про це всіх осіб, щодо яких була складена така анкета - особи (осіб), яка (які) здійснює(ють) повноваження одноосібного виконавчого органу (або осіб, що призначені головою та членами колегіального органу), керівника служби внутрішнього аудиту (контролю) та головного бухгалтера.
Зі скан-копією запиту ПАРД та відповіді НКЦПФР можна ознайомитись в розділі Питання-відповіді.