16 травня 2019 року на пленарному засіданні Верховної ради України буде розглядатися у першому читанні Проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту інвесторів від зловживань на ринках капіталу» реєстраційний номер 6303-д.
Цей Законопроект піднімає ряд важливих для фондового ринку питань щодо:
- особливостей порядку прийняття актів
Законопроектом передбачається включення до Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» статті 81, якою передбачається, що рішення НКЦПФР (не підлягають державній реєстрації Міністерством юстиції України (далі – Мін’юст) і не потребують узгодження або схвалення органами державної влади, іншими державними органами та не можуть скасовуватися ними, крім випадків, передбачених законом.
- внесків на регулювання
Законопроектом передбачається, що з учасників фондового ринку, які мають ліцензію на провадження професійної діяльності на фондовому ринку або цінні папери яких допущені до торгів на фондовій біржі, справляються внески на регулювання у такому розмірі:
- з торговця цінними паперами – не більше 1 відсотка середнього за три роки чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), але не менше 20 розмірів мінімальної заробітної плати;
- з фондової біржі – не більше 3,5 відсотка середнього за три роки чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), але не менше 100 розмірів мінімальної заробітної плати;
- з особи, що провадить клірингову діяльність, – не більше 5,5 відсотка середнього за три роки чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), але не менше 100 розмірів мінімальної заробітної плати;
- з Центрального депозитарію цінних паперів – не більше 5,5 відсотка середнього за три роки чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), але не менше 100 розмірів мінімальної заробітної плати;
- з депозитарної установи – не більше 1 відсотка середнього за три роки чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), але не менше 20 розмірів мінімальної заробітної плати;
- з компанії з управління активами – не більше 1 відсотка середнього за три роки чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), але не менше 20 розмірів мінімальної заробітної плати;
- з емітента пайових цінних паперів, що перебувають у біржовому реєстрі фондової біржі, – 0,01 відсотка сумарної номінальної вартості випуску пайових цінних паперів, що перебувають у біржовому реєстрі фондової біржі станом на 1 січня поточного року, але не більше 200 та не менше 10 розмірів мінімальної заробітної плати;
- з емітента цінних паперів (крім державних цінних паперів та облігацій МФО), що перебувають у біржовому списку фондової біржі, крім емітентів пайових цінних паперів, що перебувають у біржовому реєстрі фондової біржі, – 10 розмірів мінімальної заробітної плати.
- плати за надання НКЦПФР адміністративних послуг
В Законопроекті передбачається перелік послуг та розміри вартості за надання таких послуг.
ПАРД брала активну участь в обговоренні законопроекту та подавала пропозиції.
Всім охочим приєднатися до роботи на Законопроектом 6303-д – пишіть на пошту [email protected]