Ліцензійні умови провадження професійної діяльності на ринках капіталу - діяльності з торгівлі фінансовими інструментами (далі - Ліцензійні умови), затверджені Рішенням НКЦПФР № 208 від 21.02.2024 р., зареєстровані в Міністерстві юстиції України від 11.03.2024 за №349/41694.
Також до рішення № 208 від 21.02.2024 вже внесено зміни рішенням №294 від 15.03.2024. Зміни стосуються технічних виправлень, тож очікуємо повний текст Ліцензійних умов з урахуванням внесених змін.
Рішення набуде чинності з дня його офіційного опублікування, про що ПАРД обов’язково доведе до відома своїх учасників.
З дня набрання чинності Рішенням № 208 втратить чинність рішення НКЦПФР від 14.05.2013 року N 819 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - діяльності з торгівлі цінними паперами", а інвестиційні фірми протягом 12 місяців зобов’язані привести у відповідність до вимоги цих Ліцензійних умов структуру власності (якщо у структурі власності є іноземець(ці), або корпоративний інвестиційний фонд, який є власником частки (акцій) у статутному капіталі компанії з управління активами, яка на підставі відповідного договору здійснює управління активами такого фонду – строк для приведення у відповідність встановлено у 18 місяців).
Окрім того, протягом 12 місяців з дня набрання чинності усі інвестиційні фірми мають подати до Комісії офіційним каналом зв'язку оновлені документи за формами, що подаються при отриманні ліцензії разом із супровідним листом, в якому зазначено перелік документів та інформації, що подаються. Документи визначені підпунктами 3-14, 18-20 пункту 1 розділу III Ліцензійних умов, а саме:
· статути заявника та власників прямої істотної участі;
· довідку про структуру власності юридичної особи заявника (додаток 1);
· схематичне зображення організаційної структури заявника із зазначенням назви, номеру, дати та органу, що затвердив/впровадив / іншим чином надав чинності організаційній структурі заявника.
· анкети фізичної особи (додаток 4) щодо посадових осіб та фахівців згідно переліку, визначеного у підпункті 4) п. 1 розділу ІІІ;
· анкети юридичної особи (додаток 5) згідно переліку, визначеного у підпункті 5) п. 1 розділу
· довідку про асоційованих осіб фізичної особи - власника прямої істотної участі в заявнику та контролера заявника (додаток 6);
· довідку про наглядову раду (або інший орган, відповідальний за здійснення нагляду юридичної особи), виконавчий орган заявника (додаток 7);
· відомості щодо функціональних підрозділів заявника, працівники яких безпосередньо здійснюють діяльність з торгівлі фінансовими інструментами (додаток 8);
· довідку про керівних посадових осіб, фахівців ліцензіата та його відокремленого підрозділу, що безпосередньо здійснюють професійну діяльність з торгівлі фінансовими інструментами (додаток 9);
· довідку про персональний склад служби внутрішнього аудиту, комплаєнсу, управління ризиками (особи, що проводить аудит, здійснює комплаєнс, управління ризиками) заявника (додаток 10);
· довідку про відокремлені та/або спеціалізовані структурні підрозділи заявника, що провадять діяльність з торгівлі фінансовими інструментами (додаток 11) (за наявності таких підрозділів);
· перелік учасників фінансової групи (додаток 12), який подається щодо заявника та власників прямої істотної участі в заявнику, у разі якщо відповідна юридична особа належить до фінансової групи;
· документи про приміщення;
· довідку про обладнання, комп'ютерної техніки та програмного забезпечення;
· внутрішні документи (правила, положення, регламенти тощо), визначені в пунктах 1- 6 глави 6 розділу II цих Ліцензійних вимог, а саме:
1. Внутрішні документи ліцензіата мають відповідати вимогам нормативно-правових актів НКЦПФР, в тому числі Стандартам корпоративного управління, та бути затвердженими уповноваженим органом управління :
1) про провадження діяльності з торгівлі фінансовими інструментами та надання додаткових послуг;
2) про відокремлений та/або спеціалізований структурний підрозділ, який провадить діяльність з торгівлі фінансовими інструментами (у разі їх створення);
3) про виконавчий орган;
4) про наглядову раду (у разі її створення) або інший орган, відповідальний за здійснення нагляду;
5) про комітет(и) наглядової ради або іншого органу, відповідального за здійснення нагляду (у разі її (його) створення);
6) про організацію контролю (комплаєнсу);
7) про політику з питань винагород;
8) про порядок організації та здійснення внутрішнього аудиту;
9) про систему управління ризиками із зазначенням видів ризиків, методики їх розрахунку, заходів зниження ризиків, порядок та умови їх застосування;
10) про порядок організації та здійснення фінансового моніторингу;
А також:
внутрішні правила аутсорсингу - якщо використовується / має намір використовувати аутсорсинг;
внутрішній документ, що визначає заходи щодо контролю за діяльністю пов'язаних агентів - якщо укладений /має намір укласти договір з пов'язаним агентом;
документ, який містить опис системи документообігу та моніторингу такої діяльності і механізмів збереження інформації - якщо має намір здійснювати алгоритмічну торгівлю;
внутрішній документ, що регламентує діяльність з управління продуктами – якщо має намір пропонувати клієнтам / потенційним клієнтам інвестиційний продукт;
опис механізму захисту на достатньому рівні коштів та фінансових інструментів клієнтів, які він отримуватиме на власний рахунок та якими розпоряджатиметься -якщо отримуються/мають намір отримуватися на власний рахунок та розпоряджатися коштами та фінансовими інструментами клієнтів.
ПАРД планує проведення публічних онлайн-заходів з метою висвітлення новел у прийнятих нормативно-правових актах Комісії.