У зв’язку із обов’язком підзвітних фінансових установ закінчити належну комплексну перевірку власників Існуючих рахунків – Фізичних Осіб з Низькою вартістю до 31.12.2024 року, ПАРД надіслано офіційний запит до ДПС та МФУ щодо механізму подальших дій, якщо клієнт / депонент не оновлює інформацію та не подає документи до депозитарної установи щодо встановлення підзвітності в рамках CRS.
ДПС надано відповідь, зокрема, на такі питання:
Питання 1:
1. У разі проведення депозитарною установою належної комплексної перевірки клієнта шляхом надсилання таким клієнтам запиту на оновлення наявних даних, і у разі відсутності відповіді від клієнта на такі запити, при умові що з клієнтом не проводились фінансові операції протягом останніх трьох років та не виходив на зв’язок з депозитарною установою протягом шести років, то такий рахунок в рамках звітування CRS класифікується як неактивний і буде позначений таким в звіті, який подаватиметься до 1 липня 2025 року?
Відповідь ДПС:
Відповідно до пункту В(1)9 Коментаря до Розділу III щодо належної перевірки Існуючих Рахунків Фізичних Осіб, рахунок (крім Договору Ануїтету) є «неактивним рахунком (dormant account)», якщо (i) Власник Рахунку протягом останніх трьох років не ініціював транзакції щодо цього рахунку або будь-якого іншого рахунку, що належить Власнику Рахунку у Підзвітній Фінансовій Установі; (ії) протягом останніх шести років Власник Рахунку не комунікував з Підзвітною Фінансовою Установою, яка веде такий рахунок, стосовно цього рахунку або будь-якого іншого рахунку, що належить Власнику Рахунку у Підзвітній Фінансовій Установі; та (іїї) у випадку Договору Страхування з Викупною Сумою Підзвітна Фінансова Установа Коментар од Розділу I Загального Стандарту Звітності впродовж останніх шести років не комунікувала зВласником Рахунку, якому належить такий рахунок, стосовно рахунку або будь-якого іншого рахунку, що належить Власнику Рахунку у Підзвітній Фінансовій Установі. Крім того, рахунок (крім Договору Ануїтету) також може розглядатися як «неактивний рахунок» відповідно до чинного законодавства чи нормативних актів або звичайних операційних процедур Підзвітної Фінансової Установи, які послідовно застосовуються до всіх рахунків, що ведуться такою установою в певній юрисдикції, за умови, що такі закони або правила, чи такі процедури містять вимоги, суттєво подібні до вимог, що викладені у попередньому реченні.
Під час складання звіту CRS Підзвітна Фінансова Установа (далі - ПФУ), у разі наявності у неї неактивних підзвітних рахунків включає їх до цього звіту та заповнює відповідне поле звіту (пункт 9.2.4 таблиці 9 Додатку 1 Порядку заповнення).
Питання 2:
У разі проведення депозитарною установою належної комплексної перевірки клієнта шляхом надсилання таким клієнтам запиту на оновлення наявних даних, і у разі відсутності відповіді від клієнта на такі запити, при умові що з клієнтом не проводились фінансові операції протягом останніх трьох років та не виходив на зв’язок з депозитарною установою протягом шести років, то такий рахунок в рамках звітування CRS класифікується як неактивний і буде позначений таким в звіті, який подаватиметься до 1 липня 2025 року?
Відповідь ДПС:
До клієнтів ПФУ, які не оновили інформацію та не вийшли на звʼязок але вони ен підпадають під класифікацію рахунків, які є неактивними необхідно застосовувати положення пункту 155 «Вимоги до дійсності Документальних Доказів» Коментаря. У разі виявлення у таких клієнтів ознак Підзвітної особи, рахунки таких клієнтів включаються до звіту CRS на загальних підставах.
Питання 3:
Які внутрішні документи мають бути підтвердженням того, що депозитарна установа намагалась оновити дані щодо клієнтів Існуючих рахунків Фізичних Осіб з Низькою вартістю, але так і не отримала відповіді від клієнта?
Відповідь ДПС:
Відповідно од підпункту 393.2.2 пункту 393.2 статті 393 Кодексу, увипадках, визначених Угодою FATCA та/або Загальним стандартом звітності CRS, фінансові агенти повинні вимагати, а власники рахунків зобовʼязані надавати фінансовим агентам:
1 документи самостійної оцінки стосовно себе та/або стосовно контролюючих осіб відповідно до вимог Додатка 1 до Угоди FATCA для встановлення (перевірки) статусу зазначеної американської особи;
2 документ самостійної оцінки статусу податкового резидентства стосовно себе та/або стосовно контролюючих осіб відповідно до вимог Загального стандарту звітності CRS для встановлення держави (території), резидентом якої
є власник рахунку та/або контролююча особа (далі - документ самостійної оцінки CRS);
3 іншу інформацію та/або документи, необхідні фінансовому агенту для вжиття заходів належної комплексної перевірки фінансових рахунків, встановлення їх підзвітності та складання звітності за підзвітними рахунками на виконання вимог Угоди FATCA та/або Загального стандарту звітності CRS відповідно до підпункту 39 3.1.3 пункту 39 3.1 цієї статті.
Стандартом не встановлено додаткових вимог до форм та видів внутрішніх документів ПФУ.
Питання щодо видів та форм внутрішніх документів якими можуть бути підтверджено те, що депозитарна установа намагалась оновити дані свої клієнтів для цілей CRS, але так і не отримала відповіді від клієнта може бути врегульовано у внутрішніх політиках та процедурах, запроваджених ПФУ зметою належного виконання вимог належної комплексної перевірки.
З запитом ПАРД та листом ДПС можна ознайомитись ТУТ.