10.03.2025 року представники ПАРД взяли участь в онлайн-зустрічі публічного обговорення національної Стратегії звітності зі сталого розвитку.
Спікерами даного заходу були представники НБУ, Мінфіну, Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю, Офісу зеленого переходу при Міністерстві економіки України, Глобального договору ООН в Україні, провідних банків України тощо.
Метою Стратегії за доповідями спікерів є визначення кроків запровадження подання звітності із сталого розвитку в Україні до 2030 року, що забезпечить адаптацію національного законодавства до законодавства ЄС, сприятиме доступу українських підприємств до міжнародних ринків капіталу та залученню іноземних інвестицій
Нагадаємо, що 07.02.2025 року, Мінфіном оприлюднено Проєкт Закону України «Про внесення змін до Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” щодо запровадження звітності із сталого розвитку», яким, зокрема визначено, що звітність із сталого розвитку - це звітність підприємства, яка містить інформацію, необхідну для розуміння його впливу на питання сталого розвитку, та як ці питання впливають на розвиток, ефективність і становище підприємства.
Стандартами звітності із сталого розвитку є документи, прийняті Європейською Комісією, якими визначено обов’язкові вимоги та порядок розкриття підприємствами інформації у звітності із сталого розвитку.
А таксономією звітності із сталого розвитку є склад статей і показників звітності із сталого розвитку та її елементів, які підлягають розкриттю. Таксономія звітності із сталого розвитку за стандартами звітності із сталого розвитку схвалюється Європейською Комісією.
Звітність із сталого розвитку за стандартами звітності із сталого розвитку складають:
- великі підприємства;
- середні підприємства, цінні папери яких допущені до торгів на регульованому ринку капіталу;
- малі підприємства, цінні папери яких допущені до торгів на регульованому ринку капіталу;
- материнські підприємства великої групи.
Звітність із сталого розвитку та консолідована звітність із сталого розвитку включається до звіту про управління та консолідованого звіту про управління як окремий розділ.
Національний банк України та інститути спільного інвестування звільняються від обов’язкового складання та подання звітності із сталого розвитку.
Дочірні підприємства можуть не складати звітність із сталого розвитку, якщо такі підприємства включено до консолідованої звітності із сталого розвитку свого материнського підприємства.
Материнські підприємства, які одночасно є дочірніми підприємствами, можуть не складати звітність із сталого розвитку, якщо такі підприємства та його дочірні підприємства включено до консолідованої звітності із сталого розвитку свого материнського підприємства.
Малі та середні підприємства, цінні папери яких не допущені до торгів на регульованому ринку капіталу (крім державних унітарних підприємств, господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі), самостійно визначають доцільність складання звітності із сталого розвитку.
Для цілей складання звітності із сталого розвитку підприємства з метою визначення власної категорії (мале, середнє або велике) застосовують критерії, визначені частиною другою статті 2 Закону “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”.
Для цілей складання консолідованої звітності із сталого розвитку підприємства з метою визначення власної групи (мала, середня або велика) застосовують критерії, визначені частиною першою статті 12 цього Закону “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”.
Першим звітним періодом, за який підприємства подають звітність із сталого розвитку за стандартами звітності із сталого розвитку є:
- для великих підприємств середня кількість працівників яких за рік, що передує звітному, становить понад 500 осіб - 2026 рік;
- для материнських підприємств великої групи, середня кількість працівників яких за рік, що передує звітному, на консолідованій основі становить понад 500 осіб - 2026 рік;
- для великих підприємств та материнських підприємств великої групи крім тих, що зазначені відповідно в абзацах другому та третьому цього пункту - 2027 рік;
- для малих та середніх підприємств, цінні папери яких допущені до торгів на регульованому ринку капіталу, - 2028 рік.