Мені потрібно знати все про:
Депозитарні установи
Торгівлю цінними паперами

Календар подій

Порядок видачі ліцензій незабаром зміниться

У цьому розділі до Вашої уваги пропонуються розроблені ПАРД&АФП методичні матеріали з питань ліцензування діяльності з торгівлі цінними паперами.

Проекти внутрішніх документів погоджені НКЦПФР та можуть використовуватись професійними учасниками при розробці власних внутрішніх документів. Звертаємо увагу, що документи, розроблені ПАРД&АФП, не мають обов’язкового та/або рекомендаційного характеру.

У разі наявності у Вас питань щодо порядку оформлення та/або подання документів до НКЦПФР щодо питань ліцензування діяльності з торгівлі цінними паперами, а також питань подання звітності згідно ліцензійних умов провадження професійної діяльності Ви можете отримати усні та письмові консультації фахівців ПАРД&АФП.

28.03.2017 року на офіційному веб-сайті НКЦПФР опубліковано для обговорення доопрацьований проект рішення НКЦПФР «Про внесення змін до рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 14 травня 2013 року № 817».

Проектом пропонується внести такі основні зміни до Порядку та умов видачі ліцензій:

1) керівником професійного учасника можна буде призначити лише особу, яка має стаж не менше одного року на керівній посаді.

При цьому до керівних посадових осіб відноситимуться голова та члени колегіального виконавчого органу, їх заступники, особа, що здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу, керівник та заступник керівника структурного підрозділу (крім структурного підрозділу, що проводить внутрішній аудит (контроль)) професійного учасника фондового ринку та/або СРО та/або об’єднання професійних учасників фондового ринку та /або керівна посадова особа Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку та/або Комісії.

2) не тільки контролер, але й керівник, відповідатиме своєю діловою репутацією, якщо його попередня діяльність призвела до анулювання ліцензії. Проектом передбачено також інші зміни щодо критеріїв ділової репутації, відповідні зміни вносяться і до анкет ділової репутації;

3) зміниться перелік документів, що подаються разом з заявою про видачу ліцензії, у тому числі «скорочений» пакет документів, який подається при розширенні діяльності. Крім того, при бажанні отримати професійним учасником додаткові ліцензії, що передбачає підвищення вимог до статутного капіталу, такий ліцензіат повинен мати власні кошти у розмірі різниці між мінімально необхідним статутним капіталом для такого виду діяльності та нормативним розміром регулятивного капіталу для наявних ліцензій.

4) вимоги щодо фінансово стану власників заявника стосуватимуться лише прямих та кінцевих власників, а до опосередкованих контролерів не застосовуватимуться. При цьому до власних коштів не можуть бути віднесені кошти, які підлягають поверненню (кредити, позики);

5) набуття власниками істотної участі ліцензіата без погодження НКЦПФР (якщо таке погодження вимагалось на дату набуття) буде підставою для визнання структури власності ліцензіата непрозорою;

6) у разі анулювання ліцензії торговець зможе подати заяву на видачу нової ліцензії не раніше ніж через 2 роки (зараз через 1 рік).

 

Окремо слід зазначити, що цими змінами виключається зобов’язання ліцензіата дублювати в електронній формі документи, подані до НКЦПФР в паперовій формі, через систему моніторингу (особистий кабінет ліцензіата) на веб-сайті НКЦПФР. На заміну поточній системі, яка так і не була введена в промислову експлуатацію, в майбутньому Комісія має намір запропонувати іншу систему електронного документообігу. Тому на даному етапі Комісія підтримала пропозицію Асоціації відмовитись від зобов’язання ліцензіатів користуватись непрацюючою системою.

Змін зазнають також форми додатків до Порядку, зокрема, анкети ділової репутації. Довідки 7 та 8 заповнюватимуться щодо фізичної особи власника з істотною участю у заявника  (ліцензіата), який має пряме володіння у статутному капіталі заявника (ліцензіата) та всіх осіб, через яких здійснюватиметься (здійснюється) опосередкований контроль щодо заявника. Зміниться також форма довідки про структуру власності (додаток 9) 

Поділитись: