Мені потрібно знати все про:
Депозитарні установи
Торгівлю цінними паперами

Календар подій

НКЦПФР надає роз’яснення щодо структури власності ліцензіатів

У цьому розділі до Вашої уваги пропонуються розроблені ПАРД&АФП методичні матеріали з питань ліцензування діяльності з торгівлі цінними паперами.

Проекти внутрішніх документів погоджені НКЦПФР та можуть використовуватись професійними учасниками при розробці власних внутрішніх документів. Звертаємо увагу, що документи, розроблені ПАРД&АФП, не мають обов’язкового та/або рекомендаційного характеру.

У разі наявності у Вас питань щодо порядку оформлення та/або подання документів до НКЦПФР щодо питань ліцензування діяльності з торгівлі цінними паперами, а також питань подання звітності згідно ліцензійних умов провадження професійної діяльності Ви можете отримати усні та письмові консультації фахівців ПАРД&АФП.

ПАРД, з урахуванням запитів професійних учасників, листом звернулась до Комісії стосовно надання роз’яснень окремих норм Порядку та умов видачі ліцензії на провадження окремих видів професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів), переоформлення ліцензії, затвердженого рішенням НКЦПФР від 14.05.2013 № 817 (далі – Рішення № 817) та норм Порядку погодження набуття особою істотної участі у професійному учаснику фондового ринку або збільшення її таким чином, що зазначена особа буде прямо чи опосередковано володіти або контролювати 10, 25, 50 і 75 відсотків статутного капіталу такого учасника чи права голосу придбаних акцій (часток) в його органах управління, затвердженого рішенням НКЦПФР від 13.03.2012 № 394 (далі – Рішення № 394.

На зазначені у листі ПАРД питання щодо критеріїв визначення прозорої структури власності, застосування санкцій та необхідності погодження опосередкованої істотної участі в ліцензіаті, Комісією надано наступну відповідь.

Відповідно норм Рішення № 817, структура власності є такою, що не відповідає вимогам Рішенню №817, якщо Комісією встановлений факт контролю (вирішального впливу) за діяльністю ліцензіата осіб інших держав, що здійснюють збройну агресію проти України у значенні, наведеному у статті 1 Закону України «Про оборону України», та (або) дії яких створюють умови для виникнення воєнного конфлікту, застосування воєнної сили проти України.

Структура власності є непрозорою, якщо неможливо визначити всіх власників істотної участі у заявнику через наявність у структурі власності конструкцій щодо взаємного контролю (зустрічні інвестиції) однієї особи над іншою та/або наявність в структурі власності осіб, які мають юридичне право володіти, користуватись та розпоряджатись правами щодо істотної участі у професійному учаснику фондового ринку, але при цьому діють за вказівками кінцевих бенефіціарних власників.

Згідно із пунктом 18 розділу І Рішення 817, вимоги, установлені Рішенням № 817, повинні виконуватись посадовими особами ліцензіата та ліцензіатом протягом усього строку провадження професійної діяльності на фондовому ринку.

Відповідно до пункту 10 статті 8 ЗУ «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Комісія має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Керуючись пунктом 1 Розділом IV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Комісії від 16.10.2012 № 1470 (далі – Рішення № 1470), уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.

Згідно пункту 1 розділу ХІV Рішення № 1470, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери (далі - розпорядження про усунення порушень) виноситься уповноваженою особою за наслідками розгляду справи про правопорушення одночасно з прийнятим рішенням у разі, якщо на момент розгляду справи порушення не усунуто.

Комісія наголошує, що відповідно до пункту 8 частини 1 статті 11 ЗУ «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», невиконання або несвоєчасне виконання рішень Комісії або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Комісії щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Щодо погодження НКЦПФР опосередкованої істотної участі, то Комісія зазначає, що відповідно до пункту 9 розділу І Рішення № 394, погодження опосередкованої істотної участі отримувати не потрібно, якщо власник такої участі має опосередковану істотну участь у професійному учаснику фондового ринку, але не здійснює контроль прямого та/або опосередкованого власника.

Нагадуємо, що відповідно до абзацу п’ятого пункту 2 Рішення №394, контроль - можливість здійснювати вирішальний вплив на управління та/або діяльність юридичної особи шляхом прямого та/або опосередкованого володіння однією особою самостійно або разом з іншими особами часткою в юридичній особі, що відповідає еквіваленту 50 чи більше відсотків статутного капіталу та/або голосів юридичної особи, або незалежно від формального володіння можливість здійснювати такий вплив на основі угоди чи будь-яким іншим чином.

Детальніше з листами можна ознайомитись у розділі Питання-відповіді для депозитарних установ та торговців ЦП

Поділитись: