Міністерство доходів і зборів України своїм листом від 15.08.2013 р. № 9080/6/99-99-22-04-02-15 роз’яснює як формуються плани перевірок.
Відповідно до п. 77.2 ст. 77 Податкового кодексу України послідовно впроваджується принцип мінімізації втручання у господарську діяльність сумлінних платників податків, згідно з яким до планів перевірки включаються лише підприємства, які мають ризики несплати податків та зборів.
Для виконання визначених функцій та завдань підрозділами Міндоходів використовується зібрана податкова інформація та результати її опрацювання (п. 74.2 ст. 74 Кодексу).
Згідно зі ст. 72 Кодексу для забезпечення діяльності податкових органів використовується, зокрема, інформація про фінансово-господарські операції платників податків, про результати здійснення державного контролю за господарською діяльністю платника податків, за результатами податкового контролю.
Також відповідно до п. 73.5 ст. 73 Кодексу з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.
Таким чином, Міндоходів вважає, що наявний у Міністерстві обсяг інформації дозволяє формувати переліки підприємств з найбільшими ризиками несплати податків з мінімальним втручанням у бізнес та виключенням впливу людського фактора.